Monday, July 21, 2014

" Kita akan groom calon Parlimen Gombak mulai dari sekarang untuk menempuh PRU ke:14 pada tahun 2018." kata Tan Seri Zaleha Ismail.

Sebahagian  daripada para perwakilan yang telah hadir pada Mesyuarat Agun ke-4 Gabungan Ngo-Ngo Gombak, pada hari Ahad,bersamaan 20 hb,July 2014 ,bertempat di No:31 Jalan 7/1 Bandar Country Homes Rwang,Selangor.


Oleh Hj.Abu Bakar Ninggal
Selasa,July 22,2014  at 3.00 am

Penasihat eksekutif Gabungan Ngo-Ngo Gombak, Tan Seri Zaleha Ismail merasa amat optimist ( yakin) bahawa pada PRU ke-14 yang akan berlaku pada tahun 2018 itu nanti,Insya Allah Umno -BN Gombak akan dapat merampas semula kerusi Parlimen Gombak yang telah di rampas oleh pihak pembangkang pada PRU ke-12 dan ke-13 iaitu pad PRU tahun 2008 dan 2013.

Tan Seri Zaleha sedang berucap
sebelum merasmikan Mesyuarat
Agung ke-4 Gabungan Ngo-Ngo
Gombak.
Persepsi Tan Seri Zaleha itu telah diluahkannya ketika beliau memberi ucapan rengkas sebelum merasmikan Mesyuarat Agung Gabungan Ngo-Ngo Gombak ke-4 di Bandar Country Home baru-baru ini.

Keyakinan beliau dengan luahannya itu di dasarkan oleh beliau dengan jumlah kekalahan calon Umno pada PRU ke-12 berbanding dengan PRU ke-13 pada 5 hb.Jun 2013 dulu itu.

Menurutnya Tan Seri Zaleha bahawa Datuk Dr.Rahman Ismail telah berjaya mendapat undi sebanyak 50,090.Dengan jumlah itu Datuk Dr.Rahman Ismail  hanya kalah empat ribu lebih undi sahaja.

Jika kita mahu menang pada PRU ke-14 pada tahun 2018 itu nanti?

Adat syaratanya. Iaitu mulai dari sekarang ini, anda dari badan-badan ngo yang bergabung di dalam Gabungan Ngo-Ngo Gombak,harus berkeja keras dari sekarang juga ,jangan tangguh-tangguh lagi.
Sebahagian para perwakilan yang telah hadir.Ada muka baru dari badan ngo-ngo yang baru masuk bergabung dengan Gabungan Ngo-Ngo Gombak.
Katanya,seperti yang telah dilaporkan bahawa Gabungan Ngo-Ngo Gombak itu sendiri mempunyai ahli-ahlinya sebanyak 115,000 orang ramainya.

Dari jumlah itu sebanyak 36,000 orang telah didaftarkan sebagai orang-orang yang layak mengundi.

Katanya lagi,jika Gabungan Ngo-Ngo Gombak berjaya mendaftarkan sebanyak 35 atau 40 ribu orang lagi sebagai pengundi baru yang berdaftar yang menyebelahi kita?

Maka pada PRU ke-14 pada tahun 2018 itu nanti,Insya Allah dengan bantuan dan kerjasama dari Gabungan Ngo-Ngo Gombak,maka Umno Gombak akan berjaya rampas semnula kerusi Parlimen yang kita telah hilang pada PRU ke-12 dan PRU ke-13.
Pada PRU ke-13 ( 5 hb.Jun 2013) Datuk
Dr.Rahman calon Umno di Parlimen
Gombak berjaya mengurangkan
majoriti parti pembangkang.

Pada peringkat ini, ada seorang perwakilan bangun bertanya kepada Tan Seri Zaleha Ismail,siapakah calon Parlimen Gombak yang layak bertanding nanti?

Sepantas kilat Tan Seri Zaleha Ismail menjawab,"Kita akan groom calon Parlimen Gombak yang capable, mulai dari sekarang juga,bagi menempuh pertarungan sengit dengan pembangkang pada PRU ke-14 pada tahun 2018 itu nanti dan saya yakin kita akan menang," jawabnya dengan tegas.

Jawapan Tan Seri Zaleha itu telah mendapat tepukan gemuruh dari para perwakilan yang telah hadir.Penulis sendiri rasa amat teruju dengan persepsi Tan Seri Zaleha itu..

ANDAIAN (PERSEPSI) ORANG YANG BANYAK PENGALAMAN HIDUP SELALU JADI NYATA.IMPIAN JADI KENYATAAN!

Tan Seri Zaleha Ismail kini telah berusia lebih dari 78 tahun itu dilihat masih segar dan bertanaga dan punya cita-cita dan harapan yang tinggi menggunung.

Tan Seri Zaleha pernah menang dengan majoriti yang besar sebagai Ahli Parlimen Gombak,ketika beliau bertading atas tiket Umno sebanyak 2 penggal dan menang satu penggal sebagai Ahli Parlimen Selayang.

Beliau pernah memegang jawatan sebagai Ketua Umno Bahagian Gombak beberapa penggal.Kini beliau masih aktif di dalam pergerakan Ngo-Ngo tempatan dan  ngo-ngo antarabangsa.

Akibat dari kemenangannya sebagai Ahli Parlimen Gombak itu.Kemudiannya beliau telah diangkat oleh pucuk pipinan Umno pusat memegang jawatan menteri bertahun-tahun lamanya.

Selaku tokoh politik yang vetran tapi tetap berjiwa muda yang membuatkan semangat perjuangan dilihat tidak pernah luntur. Beliau pernah memegang berbagai-bagai jawatan sebelum beliau diangkat menjadi menteri Kebajikan Masyarakat.

Justeru sudah pasti beliau mempunyai banyak pengalaman hidup dan luas pandangannya di berbagai-bagai segi,kehidupan terutamanya di segi pentadbiran sekaligus di segi politik tanah air maupun politik antara bangsa.

Dengan kata lain, bahawa apa yang dinyatakan oleh Tan Seri Zaleha sesuatu yang bersangkut paut dengan politik tanah air? Banyak yang lojik.

Andaian yang  dibuat oleh Tan Seri Zaleha Ismail,bukanlah berdasar omong kosong bahkan berdasarkan kajian politiknya yang mendalam bersangkut paut dengan keadaan politik semasa semasa tanah air.

Justeru itu, segala andaian dan persepsi luahan Tan Sri Zaleha Ismail itu,ianya harus dikaji dengan teliti secara mendalam kerana lojiknya  ada di sana.

Penulis sendiri bersependapat dengan persepsi Tan Seri Zaleha itu dengan syarat mulai dari sekarang, Gabungan Ngo-Ngo Gombak harus melipat gandakan usahanya bagi menggalas impian itu di terjemahkan ianya jadi kenyataan.

Kerja-kerja mendaftarkan pengundi Melayu baru harus difokuskan 1000%.Bukan cara main-mainan sahaja.Sambil lewa sahaja.Zaman sambil sudah berlalu mutakhir ini. Akibat bersikap sambil lewa dah 2 penggal PRU berkeputusan Umno-BN kalah 4-0 di tangan parti pembangkang di Gombak dan hilang kuasa politik di Selangor.

Fokus yang mesti dilakukan Umno-BN harus menjurus tepat pada sasarannya.Terutamanya  pada golongan generasi ( Y) sebanyak 5 juta akan berhak mengundi pada PRU ke-14 pada tahun 2018 itu nanti.

Pilihanraya PRU ke-13 telah berlalu lebih setahun dah..

Pada Perhimpunan Agung Umno dulu seluruh Bahagian Umno di dalam Malaysia telah memberi pengakuan akan mendaftarkan sebanyak-banyaknya pemgundi baru dari golngan ( Y) dari jumlah 5 juta pengundi baru yang layak mengundi pada PRU ke-14 pada tahun 2018.

Jumlah itu pula harus benar-benar di pastikan dan diyakini adalah merupakan dader-kader yang akan menyokong kuat pada Umno-BN? Bukan uMno-BN dijadikan oleh mereka batu luncatan pula.

Kini ,setahun lebih telah berlalu jika dikira selepas PRU ke-13 dulu itu. Dalam konteks ini,izinkanlah penulis bertanya tokoh-tokoh Umno di seluruh ceruk rantau Malaysia.

Sudah berapa juta-kah (ANDA) terutama kepada tokoh Pemuda-pemuda Umno dan tokoh -tokoh Umno di Bahagian-Bahagian di seluruh rantau Malaysia.

Telah berjayakah ( ANDA) mendaftarkan pengundi-pengundi baru itu sebagai persiapan untuk menempuh PRU ke-14 pada tahun 2018 itu nanti? Terutama pengundi baru dari golongan  genarasi ( Y)?

Jika anda belum sampai lagi ke target itu? Maka bersedialah Umno-BN menjadi pihak pembangkang di dalam Parlimen Malaysia pada PRU ke-14.. Kenikmatan yang anda kecap sejak dulu hingga kini itu akan jadi hancur lebur kerana dah dirampas oleh orang lain.

Sedangkan...! Musuh kita di sebelah sana...., difahamkan,sejek selesai PRU ke-13 dulu hingga kini, dilihat ternyata begitu aktif bekerja dan terus bekerja mendaftarkan pengundi-pengndi baru dari kalangan bangsa mereka b agi persiapan perjalanan mereka sampai kepada hari PRU ke-14 pada tahun 2018.

Tapi kita bagaimana ? Umno bagaimana??Gabungan ngo-ngo Gombak dan di seluruh Malaysia bagaimana?bagaimana? Seluruh Ibu Pejabat Umno di Bahagian-Bahagian difahamkan ada terima peruntukan dari Umno Pusat.setiap tahun guna utnuk memperkasakan Umno itu sendiri agar sentiasa siap siaga berdepan dengan musuh pada bila-bila masa sahaja.

Beredsasarkan pengalaman dan tinjauan yang telah dibuat oleh penulis di Selangor ini? Bila dikunjungi pejabat-pejabat Bahagian-Bahagian tersebut?

Dilihat lebih banyak hari pejabat itu ditutup dari dibuka? Cubalah pegawai KPI Umno pusat buat  lawatan secara rendom.Cara senyap-senyap.

Kebenarannya pasti akan terungkai. Penulis sedar akan ada  banyak orang termakan cili , akan terasa pedasnya akibat bongkaran penulis ini dan jadi marah-marahan pula....Untuk itu? Penulis tidak peduli.

Selaku penulis? Ana ...(saya) punya tanggung jawab mendedahkan sesuatu  yang berbentuk mungkar dan pecah amanah atas kepercayaan yang telah diberikan oleh pucuk pimpinan pusat Umno.Kerana Ana...adalah ahli-ahli Umno juga.

Presiden parti Umno ,Datuk Seri Najib dilihat telah bekerja menjalankan tanggung jawabnya siang dan malam demi untuk mempertahankan kedaulatan orang-orang Melayu akan tetap kekal ditangan kita orang-orang Melayu. Oleh itu bantulah beliau....!

Tolonglah daftarkanlah pengundi -pengundi baru dari kalangan orang-orang Melayu sebanyhak-banyaknya dengan SPR bagi senjata kita untuk menempuh PRU ke-14 pada tahun 2018 nanti..(Posted by abnmulya /Abu Bakar Ninggal.blogspot.com.at 3.00am on July 22,2014.

No comments: