Saturday, January 31, 2015

Datuk Dr.Rahman Ismail : Menyeru perpaduan antara kaum perlu diutamakan.


Berbaju hitam ( tengah) Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak,Datuk Dr.Rahman Ismail,mantan Ahli Parlimen Gombak sedang mempengerusikan mesyuarat AJK Gabungan yang pertama pada tahun 2015 pada malam semalam ,bertempat di Pejabat Gabungan Ngo-Ngo Gombak ,di Taman Selayang,pada tanggal 31/01/2015.



Oleh Haji Abu Bakar Ninggal
February  01,2015 at 2.40 am.

Disebabakan Gabungan Ngo-Ngo Gombak mempunyai badan-badan Ngo yang berbilangan kaum iaitu badan Ngo-Ngo dari kaum China dan India.

"Justeru saya menyeru kepada seluroh anggota-anggota yang berada di dalam gabungan hendaklah mengutamakan konsep untuk memupuk semangat kerjasama yang erat dan sekaligus saya juga mengharapkan kita tidak akan menyentuh isu-isu sensetif yang boleh melukai hati nurani kaum lain yang menjadi kerabat di dalam Gabungan Ngo-Ngo Gombak.

"Terutamanya ketika anda membuat komen-komen dan di dalam tulisan-tulisan di dalam Whatsapp Gabungan Ngo-Ngo Gombak yang telah kita ujudkan itu,"

Di atas adalah wajah-wajah AJK Gabungan Ngo-Ngo Gombak yang hadir pada malam semalam di pejabat Gabungan Ngo-Ngo Gombak,di Taman Selayang
Seruan ini telah dibuat oleh Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak, Datuk Dr.Rahman Ismail, pada mesyuarat AJK pertamanya pada tahun 2015 yang berlangsung pada malam 31/01/2015,bertempat di pejabat Gabungan Ngo-Ngo Gombak,di Taman Selayang malam tadi.


Sreterusnya Datuk Dr.Rahman Ismail selaku Presiden Gabungan tersebut telah memberi penerangan kepada AJK Gabungan berhubung dengan aktiviti-aktiviti yang telah dilakukan oleh Gabungan Ngo-Ngo Gombak dan juga oleh badan-badan yang telah bergabung mengikut dasar-dasar masing-masing dengan dipantau oleh Gabungan di bawah pimpinan oleh Datuk Dr.Rahman Ismail.

Untuk menjayakan aktiviti-aktiviti anjuran badan-badan kecil yang bergabung di dalam Gabungan itu?.Maka besar juga jumlah wang ringgit telah dibantu oleh Datuk Dr.Rahman Ismail ,selaku Presiden Gabungan demi kemajuan aktiviti-aktiviti badan-badan ngo itu sendiri.
Sebahagian lagi AJK Wanita telah hadir pada malam semalam.Depan sekali bertudung merah ialah Puan Rosnah Abdul,Pengerusi Ibu-Ibu Tunggal di kawasan Hulu Kelang,satu-satu aktivis wanita yang paling aktif di DUN  Hulu Kelang.
Boleh dikatakan hampir 90% dari jumlah semua AJK Gabungan Ngo-Ngo Gombak telah hadir pada mesyuarat tersebut dan masing-masing secara terbuka telah bercakap di dalam mesyuarat itu dengan melontarkan berbagai-bagai idea yang bernas demi kemajuan aktiviti-aktiviti mendekati masyarakat di seluruh kawasan Parlimen Gombak itu sendiri.

Demi untuk lebih melancarkan lagi aktiviti-aktiviti di 3 kawasan DUN di Parlimen Gpmbak itu sendiri?

Mesyauarat pada malam semalam telah melantik Ketua Penyelarasan di 3 DUN itu. Iaitu di DUN Gombak Setia,DUN Hulu Kelang dan DUN Batu Caves,Tiap-tiap satu DUN  dilantik seorang Ketua Penyelaras dan dibantu dengan 2 orang lagi iaitu seorang lelaki dan seorang wanita.

Mesyuarat telah berlangsung dalam suasana penuh mesra dan segala perbahasan telah berlaku dengan penuh kebijaksaan.Mesyuarat tamat kira-kira jam 11.50 malam.( Posted by abnmulya /Abu Bakar Ninggal.blogspot.com at 2.40 am on Feb-01,2015).


No comments: