Wednesday, May 27, 2015

Segera dedahkan kehendak pribadi Tun dan konco-konconya itu.Depa dah mencemarkan nama baik Umno.Depa harus segera dipecat dari Umno.





Khamis,May 28,2015 @ 4.51 pm.

LAZIMNYA sebaik sahaja selepas solat Subuh,setiap hari,saya lantas ke meja komputer saya dan membaca semua berita-berita penting terutama tentang berita politik semasa yang sedang hangat diperkatakan oleh tokoh-tokoh politik tanah air.

Datuk Seri Najib,Perdanas Menteri Malaysia ke-6
 yang telah banyak melakukan reformasi politik
dan ekonomi Malaysia moden.
Selalunya,saya mesti klik ruangan berita terkini dan rungan politik Utusan online..Kerana berita-berita yang dipaparkan di dalam kedua ruangan itu adalah menjadi kesukan saya yang paling utama.

Pada ruangan berita terkini pada pagi ini yang sangat menarik perhatian saya ialah tentang tajuk berita yang berbunyi: Aset 1MDB RM51.4 billion. 

Setelah selesai membaca keseluruhan berita itu. Cepat-cepat saya copy dan postkan di blog saya guna jadi tatapan oleh para pembaca blog saya dan peminta politik tanahair untuk membacanya pada bila-bila masa yang selesa pada mereka.

Kalau berita-berita itu disiarkan di akhbar-akhbar tempatan? Hari ini ada,tetapi pada esoknya? Dah tak ada lagi.Maka tak dapatlah dibaca berulang-ulang kali.

Kemudian saya lantas membuat analisa tentang kedudukan sebenarnya bersabit isu 1MDB yang mana telah di highlight oleh Mahathir menjadi isu yang sangat popular dan hangat dipolimikkan oleh Mahathir Mohamad dan konco-konconya dan mendapat ruangan yang luar biasa dari portal-portal pro-parti pembangkang.

Tujuan isu itu dipolitikan secara meluas dalam masa dua tiga bulan ini? Ialah tak lain dan tidak bukan? Untuk dijadikan oleh Mahathir sebagai sebab-musabab,bagi beliau mendesak dan terus mendesak agar Datuk Seri Najib Tun Razak yang mendapat mandat dari rakyat Malaysia, pada PRU ke-13 pada 5hb Mei 2013 harus segera berundur.Desakan ini sungguh tidak adil dan membosankan rakyat?

Kalau kita bercakap fasal hak asasi? Sesungguhnya Mahathir langsung tidak punya hak sama sekali untuk berkata bahawa Najib harus berundurr.

Siapa beliau yang betigu tega,sungguh bernafsu mendesak Najib berbuat begitu? Mahathir kini adalah rakyat biasa dan ahli Umno biasa sahaja. Tak lebih dari itu.

Kalau saya jadi Mahathir? Saya rasa amat malu nak berbuat demikian? Bertindak bukan pada tempatnya dan bukan pada masa yang sesuai bagi seorang yang dah pernah jadi PM 22 tahun lamanya dan kini dah bersara dari memegang sebarang jawatan politik  dalam Umno itu sendiri.
Pergerakan Pemuda Umno di bawah pimpinan Khairy Jamaludin Abu Bakar  tidak
 berganjak tetap menyokong Datuk Seri Najib Tun Razak dalam isu kemelut politik yang 
ditimbulkan Mahathir dan konco-konconya .
Tidakkan beliau itu sekaligus boleh merosakkan nama baik Umno itu sendiri dan memberi kesan yang sangat negatif pada perjungan Umno untuk tetap kekal jadiTunjang pemerintahan kerajaan Umno/BN di seluruh Malaysia.

Susu diberi oleh Umno? Tetapi dibalas oleh Mahathir dengan tuba.Gelagatnya itu jadi bahan ketawa pada orang-orang yang arifbillah mengikuti perkembangan kemelut itu? Sungguh tidak disangka?Buah cempedak dah jadi nangka pula?

Sedangkan jawatan Datuk Seri Najib,jadi Presiden Umno sekarang ini? Adalah keputusan mutlak oleh seluruh para perwakilan Umno di seluruh Malaysia yang memilihnya dan mengangkat Datuk Seri Najib sebagai Presiden Umno tanpa bertanding.

Sebagai Presiden parti Umno sekaligus jadi Pengerusi BN,Maka Datuk Seri Najib Tun Razak memang berhak diangkat jadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 kerana beliau adalah Presiden Parti Umno yang telah memenangi suara majoriti pada PRU ke-13 di Malaysia, pada PRU ke-13 dulu itu.

Kemenangan tersebut? Adalah di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak yang merupakan Nakhoda Kapalnya.Yang dilihat tak tidur malam dan siang semasa kempen Pilihan Raya Umum itu di adakan.

Bertungkus lumus ke sana ke mari meminta rakyat agar memberi mandat baru pada Umno dan Barisan Nasional pada PRU tersebut. Bukan beliau hanya duduk henjut kaki dan bersantai sahaja di kerusi Presiden parti Umno itu.

Alhamdulillah! Segala kerja kuat dan doa-doa dan harapannya atas nama parti Umno itu telah dikabulkan oleh Allah swt.

Dari segi hak asasi kemanusiaan? Mengikut undang-undang demokrasi yang menjadi amalan Malaysia sejak mencapai kemerdekaan tanah air hingga kini?

Jawatan Perdana Menteri yang sedang beliau pegang hanya baru 2 tahun selepasa PRU ke-13 itu? Adalah jawatan yang sah dan halal lagi dihalalkan (legal) dari segi perlembagaan parti sekaligus dari segi undang-undang undang-undang parti UMNO dan oleh undang-undang negara Malaysia yang termaktuub di dalam Perlembagaan Malaysia.
Pergerakan Wanita Umno pun siap siaga memnyokong Datuk Seri Najib
 pada bila-bila masa sahaja.
Justeru itu,sama sekali tidak sesiapa yang waras fikirannya berhak buat kacau,buat onar dan mengganggu gugatnya?,Apatah lagi oleh orang yang macam Mahathir Mohamad hanya sebagai ahli biasa Umno pada masa sekarang ini.

Yang boleh mengganggu -gugat hanyalah parti Umno Malaysia itu sendiri jika dilihat telah mengambil keputusan dalam satu Mesyuarat Agung Khas luar biasa UMNO telah mengambil keputusan dengan suara majoriti memecat Datuk Seri Najib sebagai Presiden Umno.

Atau pun pada masa yang sama? Parlimen Malaysia di dalam suatu persidangan Parlimen, didapati telah mengundi tidak percaya pada Datuk Seri Najib dari jawatn Perdana Menteri Malaysia  yang sedang disandangnya itu?

Saya dapati,kedua-dua tindakan yang disebut di atas itu? Sejauh ini? Langsung tidak ada berlaku ke atas diri Datuk Seri Najib Tun Razak? Malah di setiap negeri melalui kenyataan Ketua Perhubungan Umno dan sebagainya di dalam Malaysia? Bertalu-talu dan bertubi-tubi telah menyatakan sokongan yang padu pada Datuk Seri Najib menerusi media arus perdana Malaysia dan juga menerusi berita-berita utama TV-TV tematan.

Ertinya? Isu-isu yang digembar-gemburkan oleh Mahathir itu terhadap Datuk Seri Najib itu? Tak ada kes langsung.Tetapi kenapa Mahathir bersama-sama dengan beberapa orang konco-konco ( regimya) yang terdiri orang-orang hanya dari Kedah dan sedikit bilangannya dari Kelantan tidak tahu adat dan bahasa.

Top-Top nak guling Datuk Najib tanpa sebab yang munasabah. Datuk Seri Najib langsung tak ada kes di Mahkamah dan tak ada satu mahkamah di Malaysia ini dah mensabitkan Datuk Seri Najib de ngan sebarang kesalahan pun?

Apakah Mahathir dan regimnya dah mabuk sangat dengan igauwan nak jadi PM sekali lagi? Masih tak puaskah Mahathir dah berjaya jadi PM selama 22 tahun itu? Apakah Mahathir mahu meletakan tokoh politik dari kalagan Umno jadi proxcynya?

Maka senanglah beliau mengarah agar buat itu dan ini dari balik tabir?  Mahathir jangan harap "blue printnya" itu akan berjaya? Ahli-ahli Umno  se Malaysia kini sudah lebih cerdik dari Mahathir.Kelentong kosong Mahathir yang pura-pura itu pastyi akan gagal.

Mereka itu harus sedar dan faham.Tindakan mereka itu tidak releven dan zaman kegemilangan Mahathir ternyata telah berlalu dan sekaliugus telah merudum dengan hebatnya.

Sebaliknya? Tindakan mereka yang mahukan Datuk Seri Najib segera berundur tanpa sebab itu? Boleh diibaratkan seperti anjing menyalak bukit? Tak beri kesan apa-apa pun. Tak usahlah teruskan kerja-kerja yang membazirkan masa itu? Berightifarlah banyak-banyak,minta ampun pada Allah swt.

Bukit yang menjadi sasaran salak reegim Mahathir itu dilihat masih terpacak kuat dan tak ada sebarang kecacatan dan tidak pun rontoh? Ujung-ujungnya suara tulisan oleh konco-konco Mahathir di portal-portal blog pro-pembangkang dari hari ke hari akan jadi semakin tumpul langsung berhenti dai terus menulis mengorbitkan Mahathir yang dah lanjt usinya itu.

Kreditabliti Mahathir pada kaca mata rakyat kian menurun hingga ke perengkat zero.Kosong melopong.

Biarkan Mahathir dengan
 kerenahnya itu.Biarkan...biarkan.
Kenapa dan apa agenda politik Mahathir sebenarnya? Sedangkan beliau dah rasa nikmat jadi PM 22 tahun lamanya?Kini telah bersara,hanya sebagai ahli Umno biasa aje? Tak lebih dari itu?

Top-top Mahathir mendesak agar Datuk Seri Najib berundur dengan alasan yang tidak munasabah sama sekali.Kononnya jika Najib tidak berundur?

Umno/BN akan tewas dalam PRU yang akan datang.Persepsi Mahathir itu gayanya macam dia kini jadi Pak Nujum aje.Kalau dia dah fikir dia boleh jadi Pak Nujum? Tahukah Mahathir bila dia akan menemui ajalnya?

Mahathir harus sedar bahawa rezeki,pertemuan jodoh dan ajal maut itu adalah benda-benda ghaib yang mana Allah swt., sahaja Yang Maha Mengetahuinya. Bukannya Mahathir yang punya kuasa untuk mengetahui benda-benda yang ghaib itu?Beliau adalah salah seorang dari hamba Allah yang lemah di dunia ini?

Sedangkan anggota-anggota UMNO boleh dikatakan kesemuanya yang berada berselerak berjuta-juta ramainya di seluruh Malaysia ini? Dilihat siapa siaga berada di belakanag Datuk Seri Najib.Sanggup rebaha bersama dan bangkit bersama demi bangsa ,agama dan bahasa Melayu.

Ternyata didapati masih mahukan Datuk Seri Najib tetap berada di situ dan terus memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia dan tetap kekal di situ sebagai Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional.

Hakikat ini? Harus disedari dan dimengerti oleh Mahathir sendiri dan juga para konco-konconya. Kita dah lihat melalui portal-portal pro-pembangkang begitu giat memburuk-buruk nama baik Najib dan isterinya? Perbuatan gila itu diibaratkan sebagai orang yang menyiram air di dauan keladi.Tidak memberi apa kesan pun.

Konco-konconya dilihat tak segan dan tak silu, memberi macam-macam gelaran pada Mahathir kononnya Mahathir itu merupakan pemimpjn terbilang dan harus dijulang tinggi? Itu kita tak peduli kerana itu bukan yang menjadi isu? Apakah benar Mahathir pemimpin terbilang? Apa bendanya yang dikatakan terbilng itu?

Sepatutnya Mahathir harus bersabar menunggu tibanya tarikh  5hb. Mei 2018 iaitu di hari tersebut adalah hari tamaatnya kuasa Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri kerana tempoh selama 5 tahun PRU ke-13 telah matan dan satu  pilihan raya umum yang baru mesti diadakan..

Sabar itu kan separuh dari iman.Mahathir harus berterima kasih pada Umno kerana telah berjaya jadi PM Malaysia selama 22 tahun. Tanpa Umno siapa Mahathir? Jika beliau benci sangat pada Najib?

Sabarlah sedikit menunggu hingga tamat tempoh Datuk Seri Najib memegang jawatan Perdana Menteri sehingga Pilihan Raya Umum ke-14 akan tiba.

Satu pilihan Raya ke-14 pasti akan di adakan di Malaysia sebelum tanggal 5 hb.Mei 2018 ataupun sebulan dua,selepas matangnya tarikh penggal 5 tahun PRU ke-13 itu.Tak akan lari gunung dikejar kata orang tua-tua kita.
Lihatlah di Sabah tenyata Umno Sabah sebulat suara tetap menyokong Datuk
 Seri Najib Tun Razak. Ini menunjukkan satu signal terus terang dari Umno Sabah
terhadap musuh-musuh Najib. Jangn cuba nak sentuh kewibawaan Datuk Seri Najib.
SALAH TUN DAN MANA-MANA ANGGOTA UMNO

Kalau kita baca berita yang telah disiarkan oleh Utusan online,bahagian politiknya, hari ini, berhubung dengan komen Datuk Seri Najib terhadap Mahathir yang bertajuk : Najib persoal motif Mahathir.

Di bawah ini ada saya turunkan sebahagian di antara keluhan isi hati Datuk Seri Najib yang saya petik yang mana nada keluhan berbunyi:

" Salah bagi Tun dan mana-mana anggota UMNO  untuk merendahkan kepimpinan parti hari ini hanya disebabkan kehedak pribadi mereka tidak dipenuhi," kata Najib dan pada masa yang sama beliau menegaskan bahawa kepentingan rakyat dan parti jauh lebih penting dari mana-mana individu-individu tertentu.

Saya sebagai ahli Umno dan mungkin keseluruhan ahli-ahli Umno yang berjuta ramainya di Malaysia ini? Sangat faham dengan luahan Datuk Seri Najib itu berhubung dengan kemelut politik yang telah terjadi antara beliau dengan Mahathir itu.

Yang menjadi persoalannya sekarang ini? Siapa  pun  yang akan menang didalam kemelut politik ini?Yang nyata dan tidak dapat dinafikan lagi,bahawa moral dan nama baik parti Umno dan para pemimpinnya yang sedang memegang kuasa politik sekarang ini di Malaysia, di dalam dan di luar negara dah pun menerima akibatnya?

Akibatnya? Boleh dikatakan nama parti Umno dan semua pemimpinnya yang punya kuasa politik pada masa sekarang ini sudah tercemar dengan teruknya di dalam dan di luar negara di dunia. Akibat cemaran politik kotor oleh musuh-musuh di dalam Umno itu sendiri.

Iaitu oleh musuh-musuh politik yang berada di dalam selimut Umno yang menggunting di dalam lipatan.Musang berbulu ayam.Talam dua muka dan sebagainya.

Kalau di zaman Tunaku Abdul Rahman Putra jadi Presiden Umno dulu itu? Orang-orang semacam ini pasti telah dipecat oleh Tungku Abdul Rahman Putra al-Haj dari Umno.Mahathir telah pun dipecat dari Umno oleh Tungku Abdul Rahman Putra Al-Haj.

Diharapkan Datuk Seri Najib selaku Presiden Umno dan berserta dengan barisan pemimpin Umno yang lain yang ada sekarang ini,harus mengikut jejak langkah dan tindakkan tegas Tuanku Abdul Rahman Putra Al-Haj itu.

Segera betindak. ke atas musuh-musuh politik Umno yang menjadi musuh di dalam selimut itu?

Segera dedahkan apakah yang Datuk Seri Najib maksudkan?  "Hanya disebabkan kehendak peribadi mereka tidak dipenuhi itu?" Rakyat nak tahu apa bendanya yang mereka kehendaki dari Datuk Seri Najib yang tidak dapat dipenuhi oleh Datuk Seri Najib?

Biar ahli-ahli Umno keseluruhannya dan rakyat Malaysia mengetahui isu yang sebenarnya? Di dunia ini, orang-orang politik di zaman moden ini, ada di antaranya sangat anih pembawaan politiknya?

Sering dilihat begitu bijak menyembunyikan kehednk peribadinya?  Malu nak menyatakan secara terus terang. Ertinya,mereka sering berselindung di sebalik agenda ciptaan mereka yang berunsur munafik sifatnya dan kotor bolor pula baunya ?

Tetapi dilaksankan agenda buruk mereka itu dengan penuh cermat dengan menggunukan isu-isu yang pada lahir munasabah pada rakyat.

Kehendak peribadinya yang sebenar disembunyikannya dengan licin sekali? Untuk itu? Maka isu-isu lain pula dijadikan sebagai alat pelindung dan mengorbitkan secara meluas dengan menggunakan dan memanupulasi isu-isu semasa yang lain pula?

Isu-isu yang boleh menarik minat dan perhatian rakyat digunakan seluas-luasnya demi mengharapkan rakyat akan menyokong mereka untuk mencapai matlamat mereka yang busuk dan haprak itu?.

Memang banyak tokoh-tokoh politik di dunia di zaman ini? Didapati terus mengamalkan tektik kotor ketika berpolitik demi mencapai matlamatnya yang kotor itu?

Politik itu sesungguhnya merupakan senjata bahaya jika disalah gunakan? Politik itu boleh membunuh dan dibunuh.Ertinya jika kita tidak membunuh terlebih dahulu mush-musuh politik kita? Maka kita pula akan dibunuh oleh mereka?

Justeru itu Datuk Seri Najib jangan takut dan segan silu untuk bertindak.Datuk Seri Najib mesti tegas.Segeralah bunuh taktik politik mereka yang kotor itu.?

Segeralah dedahkan kepada rakyat  apa sebenarnya yang mereka kehendaki atas sifat peribadinya? Rakyat kurang jelas tentang maksud perkataan yang dikatakan oleh Datuk Seri Najib:"Kerana kehendak pribadi mereka tidak dipenuhi itu."

Dengan cara mendedahakan apa yang mereka kehendaki itu tapi tidak dapat dipenuhi oleh Datuk Seri? Maka tahulah rakyat tentang niat dan nawaitu mereka yang sebenarnya. Baunya wangi atau busuk? Jika baunya busuk bak najis?

Percayalah! Rakyat dan anggota Umno keseluruhannya akan sentiasa berada di belakng Datuk Seri Najib dengan segala kekuatan yang ada pada Umno.

Parti Umno bukanlah sebuah parti yang baru yang tidak mampu bertindak terhadap musuhnya? Sejarah telah membuktikannya.Tanpa Umno kita tidak akan mendapat kemerdekaan tanah air dari penjajahan British yang telah menjajah kita sekian lama?.

Sila dedahkan segera wahai Datuk Seri Najib dan sekaligus pecatlah depa semua dari Umno dengan kadar yang segera?

Kalau terus didiamkan akan jadi barah( kanser) yang besar pada Umno itu sendiri? Ia akan berulang dan terus akan berulang.Yang jadi panik adalah rakyat jelata yang tidak tahu apa-apa benda.

Top-Top tokoh Umno dengan tokoh Umno dilihat berkonfrantasi gila-gilaan di sebabkan hanya kehendak pribadi tidak dipenuhi?Bukan berjuang demi rakyat jelata? Sungguh  memalukan.(Posted by abnmulya  /Haji Abu Bakar Ninggal. blogspot.com.at 1651 hrs on May 28,2015.


No comments: