Friday, September 25, 2015

Datuk Najib Dah Terima Macam-Macam Anugerah Antarbangsa .Mahathir Cakap tentang Isu-Isu Dah Basi.

Biar angin ribu menghempas pantai kedudukan Datuk Seri Najib.Namun beliau dilihat tetap tabah dengan pendirian yang berasakan kebenaran,kejujran dan keikhlasan demi untuk rakyat,bangsa,agama dan tanah tumpah darahnya.Pantang berundur sebelum berjuang./




Oleh Haji Abu Bakar Ninggal
Sabtu,September 26,2015 @6.51 pm.

Dalam suasana kemelut politik Malaysia yang sedang melanda antara Datuk Seri Najib dengan Mahathir yang belum habis-habis lagi ini? Kita dapat menyaksikan bahawa Mahathir Mohamad yang tebal egonya itu dilihat benar-benar semacam tak mahu meredakan kemelut politik ciptaannya itu selagi beliau belum berjaya.

Mahathir,malah terus menerus tak henti-henti melontarkan berbagai-bagai fitanh terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak yang masih belum dapat beliau tumbangkan dari jawatan Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 itu.

Dua hari yang lalu menerusi portal media sosial tempatan Malaysiakini. Mahathir di dapati ada membuat "persepsinya" kononnya jika Najib keluar negara? Maka Najib akan ditangkap oleh polis antarabangsa kerana Najib disyaki kononnya ada terlibat dengan kerja-kerja Money Laundry.

Kini Datuk Seri Najib dah pun brada di New York 4 hari dah. Datuk Seri Najib dilaporkan begitu sibuk dengan progrem-progremnya ke sana kemari dengan begitu bebas menemui masyarakat Islam di New York dan dilaporkan telah memberi sumbangan kepada Pertubuhan Kebudayaan Islam di New York.
Tun Razak Husin,ketika jadi Presiden Umno dan sebagai Perdana 
Menteri Malaysia yang ke-2 menggunakan jasa baiknya menerima 
semula Mahathir menyertai parti Umno setelah di tendang oleh 
Tunku Abdul Rahman Puutra Al-Haj. Perdana Menteri Malaysia Pertama.
Pendek kata,sebelum Datuk Seri Najib hadir berucap di dalam perhimpunan Agong Pertubuhan Bnagsa-Bangsa Bersatu (PBB) sempena  hari menyambut genap usia PBB berusia 70 tahu yang mana badan PBB itu telah ditubuhkan pada tahun 1945 sebaik sahaja selesai Perang Dunia yang ke-2.

Ini bererti bahawa segala persepsi atau pun andaian yang di dakwan oleh Mahthir selama ini terhadap Datuk Seri Najib itu,adalah palsu belaka dan tidak benar sama sekali.

Kadang-kadang Mahathir bercakap berulang kali dengan isu-isu yang dah basi dan kebenarannya secara total semata-mata sebagai "perang saikologi" agar penilaian rakyat terhadap Najib jadi luntur dan keyakinan rakyat Malaysia terhadap Datuk Najib makin terhakis.?

Najib Tun Razak menyampaikan sumbangan kepada Pengarah Pusat
 Kebudayaan Islam New York, Abdul Razzak E-Al-Amiri ( kiri) 
di New York, di Amerika Syarikat kelmarin.
Berjayakah perang saikologi yang Mahathir mainkan ini? Penulis tak fikir akan berjaya kerna golongan yang menyokong Mahathir itu dilihat sangat terbatas kekuatannya.Segala fitnah yang Mahathir orbitkan itu tidak punya bukti yang sahih.

Boleh dikatakan bahawa segala dakwaan Mahathir itu hanya merupakan persepsi belaka dan dakwannya konon Najib itu dan ini?

Semata-mata persepsi yang merupakan ilusi Mahathir semata-mata demi untuk memuaskan hati nurani Mahathir yang sedang membuak-buak marah pada Najib akibt kemahuan peribadinya tidak dipenuhi  dan ditolak oleh Najib secara terang-terangan.

Disebabkan Mahathir begitu bernafsu nak menjauthkan Datuk Seri Najib yang telah dipilih oleh parti Umno dan juga rakyat Malaysia melalui Pilihan Raya Umum bebas dan sah pada 05 hb.May 2013 dulu.

Pun begitu oleh disebabkan Mahathir dan konco-konconya boleh dikatakan cukup benci pada Najib?

Maka dilihat dengan sedaya upaya Mahathir dan konco-konconya tetap berusaha dan akan terus berusaha dengan bermacam cara untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib.

Hatta melalui cara pintu belakang yang haram? Tetapi halal bagi Mahathir dan konco-konconya yang terdesak itu asalkan "matlamat menghalakan cara?" yang diharapkan oleh mereka itu akan berjaya?

Dulu Pak Lah,Perdana Menteri yang ke-5 yang boleh dikatakan baru sahaja pegang jawatan Perdana Menteri dari tahun 2003 hungga 2009 terpaksa berundur disebabakan begitu meluat dengan gangguan Mahatihir yang sering buat kacau terhadap tugas Pak Lah itu?
.
Tun Abdullah yang langik Najib sebagai
Perdana Menteri ketika  dia nak
berundur.
Akhirnya Pak Lah naik bosan dan beliau pun undur terlalu cepat dan tak sempat nak orbitkan kewibawaannya pada rakyat kerana terlalu singkat jadi Perdana Menteri Malaysia.

Kini Mahathir mulai pada bulan February 2015 hingga ke hari ini didapti sedang tak habis-habis terus kacau Najib pula?

Datuk Seri Najib telah memaklumkan kepada rakyat Malaysia bahawa kemarahan Mahathir terhadapnya itu? Bermula dan bertitik tolak disebabkan Najib tak penuhi kehendak dan permintaan peribadi  Mahathir.

Malaysia ini Mahathir anggap macam Mahathir yang ampunya? Justeru Mahathir kononya boleh minta apa sahaja dia mahu dan nak cakap apa-apa sahaja yang Mahathir suka.

Rakyat Malaysia semua dah tahu dah..bahawa Mahathir itu dah pun bersara sejak tahun 2003.Yang anihnya walau pun beliau dah bersara,tetapi Mahahir semacam tidak mahu mengakui hakikat itu.

Beliau dilihat masih berlagak semacam  masih berkuasa penuh? Semacam masih berkuasa penuh sebagai ( Perdanan Menteri) Malaysia.

Segala kemahuannya mesti dipenuhi dan kata-katanya harus dituruti secara senyap-senyap tidak kira melalui pintu belakang ke atau sebagainya. (Where got road man?) Itulah sikap Mahathir yang sangat anih bin ajaib sifatnya.

Semua Perdana Menteri Malaysia selepas beliau di lihat terus-menerus beliau nak ganggu-gugat. Mahathir mahu semua orang dengar cakap dia. Suruh undur mesti undur. Jika minta itu dan ini mesti beri.Siapa dia sebenarnya? Langsung tak rasa malu dan segan terus nak membuli Perdana Menteri Malaysia selepasnya. .

Beliau dah bersara dan kerajaan terus membayar wang persaraannya setiap bulan.Anakanakanya semuan dah kaya rasa dan hidup senanga lenang.Dari segi hak dan undang-undang apa hak dia nak paksa Najib undur kononnya baru-lah ekonomi Malaysia dan mata wang Malaysia naik semula?

Sedangkan Najib pegang jawatan Persdana Menteri itu adalah atas pilihan rakyat pada Pilihan Raya Umum Malaysia pada tanggal (05 hb.May 2013).Matangnya PRU ke-13 itu ialah pada  tanggal 05 hb.May 2018.

Bererti  ada masa selama 3 tahun lagi Najib berhak duduk bertahkta sebagai Perdana Menteri Malaysia di pejabat besar Peerana Menteri di Putrajaya.

Alasan Mahathir mendesak Najib harus berundur kononnya selagi Najib berkuasa dalam politik Malaysia? Kononnya ekonomi  dan matawang Malaysia tidak akan pulih semula.Alasan -alasan ciptaan Mahathir itu sungguh tak masuk akal dan jahat sekali niatnya.Kenapa Mahathir anggup berkata demikian?

Apakah Mahatir dan konco-konconya  yang dah jadi billionair di Malaysia ini yang bersengkokol membuat ekonomi dan matawang Malaysia jatuh? Kerajaan harus siasat hingga ke akar umbinya.Jika ada elemen-elemen yangmelakukan sabotaj? Harus dibawa ke pengadil dan dihukum dengan seberat-beratnya.

Itu negara tanah besar Cina ? Tak ada pun didengar bahawa rakyat-rakyat Cina dan di negara serantau didapati ada desak Presidennya undur-undur?Tetapi kenapa mata wangnya dan ekonominya pun jatuh juga?.Semuanya itu adalah ketentuan dari Allah SWT yang Maha Berkuasa Yang menetukannya.

Pergerakan Pemuda Umno bukan sahaja m,enyokong kuat Najib? Malah 
menjulang tinggi pulka.
Kalau Mahathir nak bodoh-bodohkan rakyat Malaysia pun? Cari sebab-sebab lasin yang munasabah sedikit dan logik didengar oleh rakyat.? Rakyat Malaysia kini dah melambak-lambak dah jadi doktor macam lulusan dia itu.Ada yang dah jadi dokter pakar dan sebagianya.

Banyak pula yang dah ada ijazah PHD dan sebagainya..Justeru  jangan anggap kononnya beliau sahaja yang pandai dan anggap rakyat Malaysia terutamanya yang Melayu kononnya bodoh sangat dan mesti dengar cakap dia?

Siapa itu Mahathir begitu tega nak perintah Najib berundur? Siapa Tun nak perintah rakyat Malaysia terutamanya yang Melayu agar desak Najib berundur? Lantas rakyat Malaysia harus dengar cakap anda? Yang bermusuh dengan Najib ialah Mahathir Mohamad? Kenapa nak libatkan rakyat pula turut camour?Tak layanlah.permintaan yang merapu-reapau dan gila itu?

Malaysia kini berada di dalam keadaan aman dan damai dan selamat sejahtera. Kenapa Tun kata tak selamat? Kononnya pecat Najib baru Malayhsia selamat. Tidakkah Mahathir lihat Malaysia ini tak  ada berelaku hura-hara? Kenapa beliau  kata tak selamat?

Menurut Mahathir kononnya Malaysai ini tak selamat dan jadi huru hara. Mahathir sama sekali tak mahu menginsafi dengan adanya Mahathir yang suka kacau sana dan kacau sini?. Tak habis-habis wujudkkan suasana politik yang bergelora yang membuatkan Mahathir  rasa Malaysia ini kononya tak selamat? Cakap dan tindak tanduk Maahathir ini dilihat Mahathir semacam tak stabil fikirannya?

NAJIB TERIMA MACAM-MACAM ANUGERA

Dari New York hari kemarin,,Menteri Luar Malaysia,YB Anifah Aman ada melaporkan dari sana bahawa KesatuanTelekomunikasi Antarabangsa ( ITU) akan memberikan ANUGERAH khas kepad Perdana Menteri Najib Tun Razak atas sumbangan beliau kepada usaha mengasah potensi maklumat dan komunikasi untuk pembagunan negara.

Mahathir harus turut sama saksikanlah pencapaian Datuk Seri Najib di dunia antara bangsa selaku negarawan yang ulung,JIKA Najib seorang pemipin yang tidak berwibawa dan tidak bijaksana?

Pergerakkan Wnita Umno sebut suara menyokong Najib sebagai 
Presiden Parti dan sebagai Perdana Menteri.
Macam mana negara-negara dunia antarabangsa dah beri beliau macam-macam  anugerah? Tun yang dah jadi Perdana Menteri Malaysai selama 22 tahun. Apa anugerah anatarabngsa yang anda ada miliki?Kosong melopong?

MAHATHIR ONGKIT KONONNYA  DIA TOLONG NAJIB JADI PM.

DI DALAM tulisan Mahathir yang telah disiarkan oleh port Malaysiakini semalam didapati Mahathir ada mendakwa beliaulah yang bekerja keras  menaikan nama Najib hinga Najib jadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-6.

Dakwaan ini sungguh tak benar.Yang naikan Najib ialah parti Umno itu sendiri dan berdasarkan dengan kobolehan yang telah Najib pamirkan.prestasinya.Dan Najib naik mengikut anak-anak tangga parti Umno.

Mula Najib dipiliha oleh Perhimpunan Sayap Pemuda Umno jadi Ketua Pemuda.Kemudian Najib bertanding Naib Presiden Umno.Kemudian dipilah pula oleh parti Umno sebagai Timbalan Presiden.

Akhir sekali dipilih sebagai Presiden Umno oleh Perhimpunan Agong umno.Begitu  juga dengan jawatan di dalam kerajaan Umno/BN.

Mula-mula dilantgik  sebagai Timbalan Menteri.Kemudian dilantik pula sebagai Menteri Besar Pahang.

Kemudian dilantik sebagai Menteri Pelajaran. Seterusny sebagai Timbalan Perdana Menteri di era Pak Lah. Akhr sekali Pak  undur dan lantik Najib sebagai Perdana Menteri..Najib naik di dalam Umno bukan dengan cara naik roket buatan Amerika atau pun Rusia?
Kalau Ngo Bersih sokong parti politik pembangkang boleh?Kenapa 
GabunganNgo-ngo Malaysia tak boleh sokong Najib ? Dituduh 
kononya  perkauamn pula? Cantiknya muka?

AYAHANDA NAJIB. TUN RAZAK TERIMA MAHATHIR SEMULA MASUK UMNO SETELAH  TUNKU ABDUL RAHMAN TENDANG MAHATHIR DARI UMNO?

Apakah Mahathir dah lupa siapa yang terima semula beliau masuk Umno setelah Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj mengambil keputusan tendang Mahathir dari Umno akibat keceluparan mulut Mahahir mengkritik Tungku tanpa bukti yang sahih.

Mahathir hendaklah bersyukur segala nikmat yang
telah diberi oleh Allah SWT.
Arwah  Datuk Haron Idris,bekas Menteri Besar Selangor, bersama Datuk Adib Adam,bekas Ketua Menteri Melaka yang memberi tahu penulis kisah benar ini.

Datuk Haron Idris bersama-sama Datuk Adib Adam berulang-kali memujuk dan merayu-rayu pada Tun Razak Husi,,agar menerima semula Mahathir masuk ke dalam Umno.

Ketika itu Tun Razak adalah Perdana Menteri Malaysia ke-2 sekaligus sebagai Presiden Umno.

Dengan kata lain? Tanpa belas ehsan dari Tun Razak menerima semula Mahathir menyertai Umno.

Jangan haraplah Mahathir dapat merasa jadi Menteri,kemudian pegang jawatan Timbalan Perdana Menteri dan akhirnya sebagai Perdana Menteri Malaysia .Bukan setakat satu atau dua term aje?pegang jawatan itu? Malah hingga 22 tahun lamanya. Pecah rekod luar biasa.Sungguh membosankan rakyat Malysia.SedangkanTunku hanya menjawat jawatan itu hanya 13 tahun.

MAHATHIR  TAK  BOLEH  ONGKIT NAJIB

Mahathir harus sedar bahawa ayananda Najib yang bernama Tun Razak itulah yang  memberi Mahathir peluang ke emasan berada di puncak kejayaan politiknya di Malaysia ini. Tanpa ehsan dari Tun Razak membenarkan Mahathir menyeertai semula UMNO?

Mahathir bukan sesiapa?.( No body).Hanya sebagai doktor perubatan biasa sahaja di antara ratusan ribu doktor-doktor yang berada di Malaysia ini. Hakikat ini tidak boleh dinafikan..

Satu hal lagi harus Mahathir jadikan ikhtibar.dan akui.  Bahawa Datuk Seri Najib itu adalah Putera Sulong kepada Perdana Menteri Malaysia yang ke:2 Tun Razak Husin dan Datuk Seri Najib adalah merupakan anak Melayu jati,asli berketurunan darah Bugis dan golongan ternama terdiri  dari golongan orang kaya-kaya Pahang.
Dstuk Seri Najib ( kanan) ziarah Datuk Dr.Haron Din ( kiri),Mursyidul 
Am Pas yang dimasukan ke IJN kerana sakit kencing berdarah. 
Semoga Kerajaan Perpaduan segera akan wujud demi kepentingan  agama 
Islam dan demi perpaduan bangsa Melayu khasnya.
Dengan kata lain? Berketurunan dari salah silah orang yang baik-baik. Lazimnya kata orang tua-tua Melayu di zaman dulu sering berkata: Benih dan keturunana yang bersalah silah baik-baik semacam ini:

"Jika jatuh ke laut akan menjadi pulau.Jika jatuh ke bumi akan menjadi bukit atau pun gunung yang tinggi mengawan.Tak dapat dicapai oleh tangan-tangan orang-orang biasa.".

Tak usahlah Mahathir nak ongkit-ongkit lagi. Datuk Seri Najib memang dah ditakdir oleh Allah SWT.bertahkata di Putrajaya. Berilah Najib peluanag mempamirkan kebolehanya seperti mana yang telah dilakuan oleh ayahandanya Tun Razak Husin.

Jika kita terus bersengketa/ Yang untungnya kauam lain menangguk di air yang keruh.Fikir-fikirkanlah...bahawa harta kekayaan yang siapa miliki walaupun seinggi gunung Kinabalu sekali pun?

Akan kita tinggalkan juga bila dah tiba masanya kita dipanggil menemu Allah Wajallah. (Posted by abnmulya /Haji Abu Bakar Ninggal.blogspot.com at 1851 pm on September 26,2015)..


No comments: