Monday, February 29, 2016

Tun Dr.Mahathir Mohamad dan isteri Tun Hasmah Mohamad Ali, mengisytiharkan keluar dari parti Umno hari ini.

29 hb.Feb ruari 2016.

Tun Mahahir Mohamad pegang jawatan Perdana Meneri Malaysia atas tiket Umno selama 22 tahun .Memecahka rekod khidmat yang paling lama.Tungku Abdul Rahman Putra Al-Haj, bapa kemerdekaan Malaysia dan Perdana Menteri Malaysia hanya pegang jawatan itu selama 13 tahun aje.
Dengan perasaan yang tulus dan ikhlas saya mengucapkan "selamat jalan" kepada Tun Dr.Mahathir Mohamad dan Tun Dr.Siti Hasmah Mohamad Ali yang mana hari ini telah mengisytiharkan keluar dari keanggotaan parti Umno buat kali kedua sebagai tanda protes terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang sedang memegang jawatan Perdana Menteri ker-6.

Kali pertama mereka keluar dari parti Umno ialah pada 19 hb.Mei 2008 semasa Tun Abdullah Ahmad Badawi (Pk Lah) pegang jawatan Pedana Menteri Malaysia yang ke-5.Kemudian menyertai semula Umno pada tahun 2009 setelah Pak Lah serahkan jawatan P[erdana Mentyeri itu pada Datuk Sseri Najib Tun Razak.

Beliau pernah dipecat dari Umno pada 23/03/1969 di era Tungku Abdul Rahman Putra Al-Haj memegang jawatan Presiden Parti Umno dan juga jawatan Perdana Menteri Malaysia yang pertama bagi Malaysia yang merdeka pada 1957.

Kemudian diterimaa menyertai semula parti Umno semasa Tun Razak Hussin memegang jawatan Presiden Umno dan sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-2.

Pada hari ini tanggal 29/02/2016 sekali lgai Mahathir dan isterinya Tun Siti Hsmah keluar meninggalkan parti Umno,mengucapak "sayonara" kepada paerti Umno,Parti keramat,satu-satunya parti yang menjadi kebangaan bagi orang-orang Melayu Malaysia.

Tun Dr.Mahathir Mohamad sebenarnya bebas mengambil sebarang keputusan yang beliau dan isteinya fikir munasabah.Tak ada seorang pun tegur dan larang.

Beliau memang boleh tepuk dada dan tanya selera.Tak ada sebarang paksaan di dalam negara Malaysia ini yang mana selama ini mengamalkan dasar demokrasi. Diucapakan selamat jalan meninggalkan Umno.

Semuga mereka itu bahagia dengan pilihan hati mereka. Amin. Posted by abnmulya //haji abu bakar ninggal blogspot.com.at 20,15 hrs on February 29,2016.

No comments: