Sunday, October 29, 2017

MAJLIS ( HI TEA) ANJURAN (LKPI) CAWANGAN MEDAN BATU CAVES,GOMBAK.,SELANGOR

Berdiri kanan bertudung hitam,Tan Sri Zaleha Ismail sedang berucapa sebelum merasmikan majlis Hi Tea itu.Berbaju batik  mengadap kamera Haji Abu Bakar Ninggal, ( penulis) baru sahaja tiba di majlis tersebut.




Isnin ,Oktoberr,30,2017 @ 11.37 am.   

Di ANTARA banyaknya Badan-badan Ngo yang telah bergabung di dalam Gabungan Ngo-Ngo Gombak,di bawah pimpinana Datuk Dr.Rahman Ismail. Badan Ngo ( LKPI) Taman Medan Gombak,di bawah pimpinan Datin Hajah Zaleha Yatim mengambil inisatif mula-mula menggerakkan aktibiti-aktibiti mereka untuk mengeratakan lagi hubungan " silaturrahim " dengan rakyat di kawasan Parlimen Gombak itu sendiri? 
Datuk Dr.Rahman Ismail sedang
menyampaikan sijil ke ahlian LPKI pada
Pengerusi LKJPI Datin Hajah Zaleha
Yatim.

Syabas pada Datin Hajah Zaleha Yatim dan Timbalan Pengerusinya, Datn Hajah Nuraini binti Saleh. Semuga usaha kamu yang  gigih itu akan di susul pula oleh  Badan2 Ngo lainnya terutama yang ada kait mengait dengan pergerakkan wanita-wanita itu sendiri.

Penulis difahamkan bahawa badan-badan Ngo dari lain-lain DUN pertubuhan akan mengikuti langkah LKPI itu dengan mengadakan berbagai-bagai aktibiti-aktibiti masing-masing hingga tibanya PRU ke-14 itu nanti.

Pengerusi Badan wanita Ibu Tunggal ,dfi lembah Keramat,Ulu Kelang pun yang dipimpin oleh Puan Rosnah Abdul telah membisik-bisikkan pada penulis bahawa  pertubuhan Ibu Tunggal pimpinnnya di Lembah Keramat akan mengadakan progrem mereka pada  awal bulan Disember ini.

Jika penulis tidak salah dengar apa yang Puan Rosnah bisikan itu?Mereka mengharapkan penulis akan menghadirikan diri di majlis itu nanti. Katanya,special juadah akan mereka sediakan untuk kami yang hadir kelak.

Menjelang PRU ke-14 ini? Badan-badan ngo  Gombak akan mengadakan  aktibiti-aktibiti kemasyarakat  mendekati rakyat dari satu kawasan DUN hingga ke kawasan DUN yang lain yang berada di dalam kawasan Parlimen Gombak yang ada sebanyak 3 DUN dan satu kawasan Parlimen.

Mereka akant erus-menerus akan mengadakan aktibiti-aktibiti silaturrahim masing-masing menjelang ketibaan PRU ke-14 itu nanti.

Siapakah calon-calon DUN dan Parlimennya?  Tiada siapa pun yang tahu?Datuk Dr.Rahman Ismail, bila penulis tanyakan apakah Datuk bersedia utuk bertanding sekali lagi sebagai Ahli Parlimen Gombak? Jika di calaonkan oleh pucuk pimpinan Umno atasan? 

Beliau hanya ketawa sinis dan langsung tidak memberi sebarang jawapana yang positif. Bersedia atau sebalaiknya?
Nombor dua dari (kiri ) berbaju biru Datin Akmal isteri 
Datuk Dr.Rahman Ismail
Dari tinjaan yang penulis buat di kawasan Parlimen Gombak itu sendiri?

Majoriti pengundi-pengundi di Parlimen Gombak. Merasa amat senang hati dan gembira jika Datuk Dr.Rahman Ismail,jutawan muda itu itu jadi calon Parlimen dan mereka akan mati-matian bantu Datuk Dr.Rahman Isail akan menang?

Jika beliau menang? Dan jika beliau sudi bertanding sekali lagi? Beliau adalah mantan Ahli Parlimen yang masih muda dan punya kelulusan akadamik yang tinggi.Jika beliau menang ? 

Tidak mustahil sebagai mantan Ahli Parlimen pada tahun 2004  pada PRU ke-11 di bawah pimpinan PM ke-5 di bawah Pak Lah. Berdasarkan pengalaman politik beliau yang luas serta pengalaman perniagaan beliau yang telah diceburinya hingga berstatus jutawan muda.


Berkemeja hitam Datuk Dr.Rahmana Ismail
sedang  menerangkan sesuatu.
Sekurang-kurangnya jawatan Timbalan Menteri memang layak dipegangnya.Demi untuk membantu D.S.Najib membangunkana negara Malaysia ini lebih aktif dan lebih progressif lagi.


Badan Ngo (LKPI) Cawangan Taman Batu Caves ini ? Pengerusinya ialah Datin Hajah Zaleha  binti Yatim. Sementara Timbalan Pengerusinya ialah,Datin Hajah Nuraini binti Ibrahim.

Gabungan Ngo-Ngo Gombak telah ditubuhkan sekitar tahun 2010.Penasihatnya sejaka ditubuhkan hingga kini aialah Tan Sri Zaleha  Ismail. 

Sementara Presidennya pula dari sejak ditbuhkan hingga kini adalah tetap juga di pegang oleh  Datuk Dr.Rahman Ismail.Menang  sebulat suara tanpa bertanding.

Beliau adalah Mantan Ahli Parlimen Umno Gombak,pada PRU ke-11, pada tahun 2004 di era Pak Lah  sandang jawatan Perdana Menteri ke-5 Malaysia setelah Tun Mahathir serahkan jawatan PM itu pada Pak Lah pada tahun 2003.

Gabungan Ngo-Ngo Gombak ini mempunyai sebanyak 160 buh badan ngo-ngo yang kecil-kecil dari semua kaum dengan berbagai-bagai bidang tanggung jawab masing-masing di Gombak itu. Jumlah ahli-ahli mereka ditaksirkan lebih kurang 115,000 orang ahli yang dah berdaftar.( Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 11.37 am on Oktober 30,2017

No comments: