Tuesday, February 26, 2013

Seperti menggoreng nasi basi

Ka Siong KUALA LUMPUR 26 Feb. - Janji-janji yang termaktub dalam manifesto pakatan pembangkang dilihat hanya sebagai retorik dan tindakan terdesak untuk memancing undi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) tidak lama lagi.

Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr. Wee Ka Siong (gambar) berkata, ini kerana kandungan manifesto itu turut memaparkan pengulangan janji yang gagal dilaksanakan pakatan pembangkang sepanjang kepemimpinan mereka sejak 2008.

"Saya terkilan membaca manifesto pakatan pembangkang. Ia seperti menggoreng nasi yang basi kerana saya rasa apa yang diumumkan itu semata-mata retorik dan juga ada yang meniru inisiatif kerajaan Barisan Nasional (BN).

 "Sebagai contoh di Selangor, pendidikan percuma dan pemansuhan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), kenapa tidak mengamalkannya kepada pelajar di Universiti Industri Selangor (Unisel) dahulu? Persoalannya Unisel berada di bawah bidang kuasa mereka kenapa sehingga kini tidak berbuat demikian?(Utusan online-politik).Posted by abnmulya at 4.53am on February 27,2013.

No comments: