Saturday, April 27, 2013

Cawangan Umno,Batu (10 1/2) Gombak ( PENAJA) : Bilik gerakannya hebat dan cergas.

Dari kiri:Yang berbaju merah bersongkok itu ialah Mazlan Rashid(Lan Lemang) sedang menyerahkan borong keahlian menyertai Umno pada malam 8 hb.April 2013 pada Timbalan Pengerusi Perhubugan Umno Selangor pada Datuk Seri Noh Omar dan dari kanan berbaju hitam kuning itu ialah Hj.Abu Bakar Ninggal jadi saksi ketika Mazlan Lemang menyerahkan borang itu.


Oleh:Lokman hakim al-Hafis
Ahad,April 28,2013 at 2.55 am

Bahawa keputusan Mazlan Rashid (Lan Lemang) dan kawan-kawannya keluar beramai-ramai meninggalkan Parti Keadilan Rakyat Gombak ( PKR) pada 8 hb.April 2013 dan pada malam itu juga telah menyerahkan sebanyak 250 borang keahlian untuk menyertai parti Umno dan borang penyertaan itu telah pun diserahkan kepada Datuk Seri Noh Omar.

Sekaligus pada malam itu juga,di dalam majlis tersebut, Encik Mazlan Rashid telah menyatakan kepada Datuk Seri Noh Omar,sebagai Timbalan Pengerusi Umno Selangor,bahawa beliau akan segera menubuhkan cawangan Umno,Batu 10 1/2 (penaja) di Gombak Utara,di dalam Bahagian Umno Gombak sebelum pilihan Raya Umum ke-13 di adakan.

Datuk Seri Noh Omar pada malam itu juga telah mengalu-alukan hasrat Mazlan Lemang dan kawan-kawannya itu.

Menurut Datuk Seri Noh Omar,dengan adanya tenaga tambahan di Gombak Utara itu maka beliau berkeyakinan bahawa Umno-BN akan dapat merampas semula 1 kerusi Parlimen dan 3 kerusi DUN di dalam Parlimen Gombak pada PRU ke-13 yang akan datang tak lama lagi.

Seterusnya Datuk Seri Noh Omar berkata, dengan adanya kemenangan gemilang dari Parlimen Gombak dan juga dari beberapa Bahagian Umno-BN di lain tempat di Selangor?


Maka cita-cita dan harapan Umno-BN Selangor untuk berkuasa semula di Selangor, akan jadi kenyataan dengan kemenangaan sekurang-kurangnya Umno-BN akan berjaya merampas kerusi di Dewan Undangan Selangor (DUN)sebanyak 30 kerusi saja pun sudah cukup. Jika diizinkan oleh Allah SWT akan menang lebih dari itu lagi baik dan kita bersyukur kepada Allah SWT.

MENYERAHKAN WATIKAH PADA CALON-CALON YANG TELAH DIPILIH.

Pada 18 hb.April 2013 bertempat di Tingkat 9,di Ibu Pejabat Umno,Shah Alam, Selangor,Perdana Menteri Malaysia dan selaku Presiden Umno dan merangkap sebagai Pengurusi Perhubungan Umno Selangor telah menyerahkan WATIKAH kepada tokoh-tokoh politk dari Umno-BN dan juga tokoh-tokoh pemimpin dari Ngo-Ngo buat negeri Selangor .

Calon-calon yang telah bernasib baik yang telah dipilih oleh Pucuk Pimpinan Umno pusat ialah seperti berikut.Calon Parlimen Umno Gombak ialah Datuk Dr.Rahman Ismail.Sementara calon-calon di DUN Gombak Setia, ialah Datuk Said Anwar bin Ahmad Said.Tuan Hj.Abdul Rahim bin Pandak Kamarudin, di DUN Hulu Kelang dan DUN Batu Caves,di beri pada calon dari MIC Encik Rawisandaranan A/L Narayanan.

Ekoran dari itu, Encik Mazlan Rashid (Lan Lemnag) telah mendirikan sebuah "Bilik Gerakan" di Cawangan Umno, di Batu 10 1/2 yang diketuai oleh beliau sendiri, di depan rumah beliau juga.Tindakan cepat dan pantas yang telah dilakukan oleh beliau itu?
Dimeja inilah petugas yang diserahkan tugas menerima pertanyaan dan membuat semakan di komputer berhubung dengan nama-nama pengundi dan di mana tempat di mengundi mereka.Bilik gerakan ini dibuka 24 jam.
Di atas meja ini telah disediakan air Teh Ooo dan Kopi Ooo pada setiap penduduk yang akan datang untuk membuat semakan.Sementara menunggu giliran mereka beersembang dengan mazlan Lemang dan tidak putus-putus Lan Lemang memberi penerangan kenapa mesti pengundi mengundi Umno-BN PADA pru KE-13 INI.
Semata-mata mahu membuat persedian paling awal dalam rangka usaha untuk membuat persediaan sebagai kubu kuat untuk bekerja keras untuk menumpaskan PKR/PAS -parti-parti yang sangat dibencinya disebabkan para pemimpin PKR dalam  kawasan Daerah Gombak yang hanya pandai "cakap tetapi tidak serupa bikin".

Kini Mazlan Lemang dan kawan-kawannya benar-benar mahu melupakan semua nama parti-parti yang berada di dalam Paktan Rakyat itu,agar hilang dari pandangan dan hilang dari ingatannya.Mungkin pengalaman pahit yang dideritanya semasa berada di dalam PKR mungkin pahit lebih dari pahit jadam yang memang pahit itu?

Bagi Mazlan Lemanag kini di hatinya dan di hati kawan-kawan seperjunagannya, hanyalah Umno-BN satu-satunya komponan parti Barisan Nasional, tempat rakyat menggantungkan harapan yang tinggi dan pada UMNO-BN yang dianggapnya hanya mampu menjaga keselamatan,keamanan,agama dan Raja-Raja Melayau dan sekaligus mampu memberi keselesaan hidup pada rakyat terutama pada rakyat-rakyat yang miskin yang berpendapatan rendah yang memerlukan bantuan dari pemerintah Malaysia.

Hanya gambar banting Datuk Said Anwar,calon DUN Gombak Setia sahaja ada digantung,itu pun hanya satu aje.Calon Parlimen Gombak Datuk Dr.Rahman Ismail tidak ada.Diharap Datuk Dr.Rahman Ismail,ketika dalam perjalanan menemui pengundi-pengundi orang Asli di Batu 12 itu? Singgahlah 5 atau 10 minit ke bilik Gerakan Lan Lemang itu.Berilah bebarap helai poster gambar Datuk. Siramilah akar pokok bilik gerakan Lan Lemang itu dengan baja,jika tidak mahu pokok itu  mati tanpa baja?
Menurut Mazlan Lemanag, Umno-BN yang telah memerintah Malaysia selama 55 tahun lamanya? Selain daripada Umno-BN mempunyai segedung ilmu pengalaman dan kini Umno-BN punya pemimpin agung yang bernama Datuk Seri Najib Tun Razak,satu-satunya pemimpin Melayu ,satu-sataunya Perdana Menteri Malaysia yang gagah berani ketika membuat keputusan politik demi kepentingan rakyat dan akan mampu menjadikan Malaysia ini negara maju pada tahjun 2020.

Menurut Mazlan Lemanag lagi,sebelum Datuk Seri Najib memegang jawatan Perdana Menteri.Mana ada satu PM yang terdahulu yang sanggup memberi Hadiah Kasih Sayang dan hadiah subsi itu dan ini pada rakyat miskin? Di era Datuk Seri Najib,barulah ada pemberian kasih sayang dari pempimpin Umno-BN seperti pemberian BRIM :01 dan BRIM 0:02?

Mana ada Klinik 1 Malaysia purcuma pada rakyat sebelum Datuk Najib? Jika rakyat miskin buat pemeriksaan di klini 1 Malaysia? Rakyat hanya kena bayar RM1-00 saja ketika membuat pemeriksan berbagai-bagai jenis penyakit,sementara ubat-ubatan di beri percuma, di bekalkan pada pesakit-pesakit itu dengan secukupnya?

Mana ada subsidi pada tuan punya taxi dan driver taxi tukar tayar mereka yang bernilai RM520-00 sebelum Datuk Seri Najib opeganag jawatan PM?.Mana ada kopun  percuma pada siswa-siswi yang bernilai RM200-00. Mana ada kopun beli buku untuk siswa/siswa di IPTA/IPTS yang bernilai RM250-00 untuk beli buku-buku.Mana ada pemberian RM100-00 kepada semua murid-murid di sekooah rendah?

Kerajaan Umno-BN segala mengamalkan prinsip (janjinya ditepati) dan banyak lagi pemberian itu dan ini tidak dapat disebutkan di sini disebabkan ruagan terbatas.

 APA YANG TELAH DIBERI OLEH (PKR/PAS/DAP )DI 4 NEGERI YANG DEPA TU BERKUASA???

Sedangkan parti pembangkanag Pakatan Rakyat yang terdiri dari PKR/PAS/DAP. Apa yang telah mereka berikan pada rakyat setelah mereka berkuasa 5 tahun di 4 negeri,sepeti Kelantan,Selangor,Kedah dan P.Pinang? Apa pun tak ada...,janji tidak serupa bikin.Hingga rakyat  dari golongan ibu-ibu tunggal di Selangor, bawa kerajaan Pakatan Rakyat ke Mahkamah, di sebabkan janji-janji bohong mereka yang telah dijanjikan pada PRU-12 dulu itu.

Justeru itu,jangan beri mereka peluang berkuasa lagi. Bodoh kita, jiak beri peluang pada mereka,iaitu pada  parti baru yang tidak ada pengalaman memerintah negeri. Jika di beri mandat pada mereka negara akan rosak . Ibarat tikus membaiki labu jadinya nanti.Buktinya dah kita lihat di 4 negeri yang mereka kuasa pada PRU-12 dulu.

Mereka hanya pandai buat demonstrasi di jalanan dengan mencipta T Shirt yang berbagai-bagai jenis dan berbagai warna. Itu bukan kerja ahli politik yang pandai dan cerdik.Tukar fesyen baju ini dan tukar warna, itu dan ini, adalah kerja-kerja Tukang Jahit(tailor) yang tidak perlu punya Ijazah universiti dan lain-lain ijazah.

TEMPAT DIA MEMBAKR LEMANG DIJADIKAN "BILIK GERAKAN" PADA PRU -13 INI.

Mazlan Lemanag ini, ketika beliau menjadi ahli dan Ketua cawanagan PKR di Batu 10 1//2 di Gombak Utara, di dalam Parlimen Gombak dulu?  Bila tiba PRU pada tahun 1999,PRU pada tahun 2004 dan PRU pada tahun 2008 dulu. Boleh dikatakan sebaik sahaja tiba Pilihan Raya Umum, penggal demi penggal,seperti penulis sebutkan tarikhnya dia atas itu?

Maka tempat dia membakar lemangnya dijadikanya tempat bilik gerakan PKR/PAS/DAP.

Tempatnya itu memang dah terkenal dan memang jadi tempat kegunaan parti-parti pembangkang mendirikan "Bilik Gerakan" mereka.Bila dia dan kawan-kawannya telah meninggalkan PKR/PAS/DAP  dan dah buka cawangan UMNO ( penaja?). Maka tempat dia membakar lemang itulah ditukar dan dijadikannya "Bilik Gerakan" Umno-BN.Kalau hendak dikenakan sewa tentu lumyan sewanya.

Di anatara banyak bilik gerakkan di Gombak Utara itu? Maka penulis lihat, bilik gerakan Mazlan Lemanga-lah yang paling luas saiznya,paling kemas,paling aktif dan dibuka 24 jam.Bilik geraka PR di sepanjang Gombak Utara itu? Dilihat hanya ada satu ,di Batu 12, berkongsi dengan PAS.

Kemudahan yang diberikan oleh Mazlan Lemang itu amat nyata bahawa beliau dilihat begitu murah hati pada Umno-BN demi  para pengundi,di sekitar Gombak Utara itu sendiri boleh menggunakan bilik gerak Mazlan Lemang dengan mudah dan selesa sekaligus punya semua kemudahana.

Justeru itu, calon-calon Umno-BN di DUN Gombak Setia dan juga calon Parlimen Gombak yang terlibat bertanding pada PRU-13 ini, haruslah ambil perhatian pada bilik gerakan Mazlan Lemanag itu.

Bilik Gerakannya itu ibarat akar  kepada sepohon pokok yang besar.JIKA akarnya tidak diberi baja yang cukup? Maka tidak mustahil pohon itu akan mati.Faham-faham dan almaklumlah.....(Posted by abnmulya at 2.55 am on April 28 2013).

No comments: