Thursday, May 30, 2013

Aksi-JDT- Pahanag 8.45 malam Sabtu

Bertarung di Bukit Jalil setelah di tanggukan di Pahang baru-baru ini...antara pasukan Johore DT dan Pahang
KUALA LUMPUR - Bukan di sebelah petang, sebaliknya pertembungan panas antara Pahang dan Johor Darul Takzim akan dilangsungkan pada pukul 8.45 malam esok setelah pihak jawatankuasa pengelola perlawanan separuh akhir berpuas hati dengan tahap pencahayaan lampu di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam.

Penolong Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Ahmad Fuad Daud berkata, setelah diuji tahap pencahayaan lampu berjaya melebihi 1,000 lux iaitu jumlah paling minimum yang dibenarkan jika perlawanan diadakan di sebelah malam.

'' Lampu telah dipasang semenjak pukul 12 tengah hari tadi dan setelah diuji, kami mendapati pencahayaan lampu melepasi tahap yang dibenarkan.

''Jadi, ini bermakna perlawanan antara Pahang dan Johor Darul Takzim boleh dimainkan di waktu malam iaitu bermula pada pukul 8.45 dan bukan 4.15 petang mengikut jadual asal.

''Cuma masih ada sedikit masalah dengan lampu di penjuru kiri padang (belakang tiang gol) namun pihak perbadanan stadium berjanji akan dapat memperbaikinya pada hari esok (hari ini)," katanya yang ditemui di Stadium Nasional, semalam.

Sebelum ini, Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM, Datuk Hamidin Mohd. Amin berkata, perlawanan akan diadakan di sebelah petang pada pukul 4.15 petang kerana lampu limpah di Stadium Nasional baru sahaja dinaik taraf.

 Mengulas kekecohan yang berlaku di Kuantan kerana penyokong Pahang tidak dapat menebus tiket perlawanan yang ditunda pada Selasa lalu dalam bentuk wang tunai, Ahmad Fuad berkata, perkara itu tertakluk kepada bidang kuasa Persatuan Bola Sepak Negeri Pahang (PBNP).(Utusan online-Sukan Tempatan).Posted by abnmulya at 12.34 am on Mei 31,2013.

No comments: