Saturday, October 31, 2015

Harimau Selatan (JDT) Juara Piala AFC Tewaskan pasukan Istikol

 Sabtu,Oktober 31,2015.

DENGAN penuh debaran pemint-pemint bola sepak Malaysia,pada malam ini,tepat jam 9.59 malam,melaluyi TV 9.

Rakyat Malaysia secara rasmi dapat melihat pasukan Harimau Selatan,Johor Darul Takzim (JDT) telah berjaya jadi juara piala (AFC) dengan menewaskan pasukan Tuan Rumah, FC Istikol,di Stadium Central Republican, Dushanbe,Tajikistan dengan keputusan 1-0 pada minit ke-22 pada separuh masa pertama..

Jaringan tunggal itu telah dijaringkan oleh pemain import dari Argentina,Leandro Velazquaz dengan tendangan kaki kirinya di dalam perlawanan tersebut dengan penuh bergaya akibat tendanganan penjuru dari Syafik Ibrahim kaptan (JDT).

Ledakan jaringan yang bergaya itu telah disambut dengan penuh kegembiraan oleh para peminat bola sepak Johor yang berada di Stadium Dushanbe,Tajikistan itu sendiri dan juga di Johor khasnya dan sekaligus bagi peminat-peminat bola sepak di seluruh Malaysia am yang menonton perlawanan tersebut melalui peti TV 9.

Ucapan setinggi tahniah yang tak terhingga atas kejayaan gemilang pasukan ( JDT)itu, satu-satunya pasukan bola sepak Malaysia, dari Asia Tenggara yang telah memenangi perlawan yang sangat berprestij itu dengan lakaran kejayaan gemilang dan terbilang.

Akibat dai kemenngan yang amat bersejarah itu,maka Kerajaan Johor Darul Takzim telah mengisytiharkan sebagai cuti umum di Seluruh Johor,pada tangga 01/11/2015. ( Poste d by abanmulya // hj.abu bakar ninggal.blogspot.com at 10,28 pm on Oktober .,31,2015).

No comments: