Friday, February 26, 2016

Mukhriz Lebih Baik Tutup Mulut Daripada Terus Bercakap Merapu-Rapu...JIka Tidak Mahu Dipecat Dari Parti Umno.Parti Keramat orang2 Melayu....

Apakah yang menyebabkan Datuk Seri Najib Tun Razak  kelihatan begitu serius mendengar apa yang sedang dikatakan oleh  Ahmad Zahid Hamidi di dalam mesyuarat MT semalam itu?



Oleh Haji abu bakar ninggal.

Sabtu,February 27,2016 @ 5.05pm.

Semua rakyat Malaysia dah tahu dah..bahawa pada tanggal 26/02/2016 iaitu di sebelah petangnya, Majlis Tertinggi Umno (MT) akan bersidang untuk merumuskan satu keputusan yang boleh dikatakan drastik juga terhadap Timbalan Presiden parti Umno,Tan Sri Muhyiddin Yassin

Bertitik tolak akibat keceluparan mulutnya tanpa segan silu didapati telah mengkritik Datuk Seri Najib,Presdien parti Umno bermula sejak Isu I MDB dan wang derma RM2.6 bilion itu menjadi kemelut politik yang sangat hebat antara Perdan Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Mahathir Mohamad,bekas Perdana Menteri Malaysia,

Mahathir didapti satu-satunya tokoh politik vetran Malaysia yang menajdikan kedua isu itu merupakan isu utama bagi Mahathir dan konco-konconya di dalam usaha Mahathir nak gulingkan Najib dan digantikan dengan Muhyiddin Yassin?

Pada hemat penulis sudah tentu MT akan bersidang petang hari Khamis itu akan mengambil satu keputusan yang drastik terhadap Muhyiddin Yassin kerana Muhyiddin Yassin sejak mula menggabungkan diri beliau dengan Mahathir Mohamad, nak jatuhkan Datuk Seri Najib dari kerusi jawatan Presiden Umno dan sekaligus dari jawatan Perdana Menteri Malaysia.

Satu-satu jawatan tertinggi mandat dari rakyat yang sedang disandang oleh Datuk Seri Najib hasil Pilihan Raya Umum pada PRU ke-13 tanggal 05 hb.May 2013.

Di mana Umno-BN telah diberi mandat oleh rakyat Malaysia agar Najib diperlukan agar terus-menerus jadi ketua memrintah Malaysia yang berdaulat ini.

Tan Seri Muhyiddin Yassin
SEJAK Datuk Seri Najib memeganag jawatan Perdana Menteeri pada tahun 2009 mengambil alih jawatan dan tugas berat dari bekas Perdana Menteri itu Tun Abdullah Ahmad Badawi ( Pak Lah).

Rakyat Malaysia telah membuat penilian secara tuntas bahawa Datuk Seri Najib didapati berkemampuan untuk menggalas segala tanggung jawab yang telah di amanahkan pada beliau oleh parti Umno dan rakyat..

DARI segi ekonomi ternyata pertumbuhan perniagaan di dalam negeri dan export Malaysia keluar negara semakain bertambah-tambah dah meningkat export tahunan Malaysia ke paras hampir  RM 1 Trillion jumlahnya.

DARI segi politiknya pula?Tak boleh dinafikan bahawa Malaysia.di bawah pimpian Datuk Seri Najib Tun Razak. Pengaruh politik Malaysia di arena unia antara bangsa semakin tersohor..

Dalam tahun 2005 aje,jika tidak silap saya, Presiden Barrak Obama,Presdien Amerika dah datang mengunjungi Malaysia  sebanyajk 03 kali.

DI SAMPING itu Malaysia telah dipilih oleh sebahagian besar oleh anggota negara-negara yang menjadi ahli di dalam Pertubuhan Bngsa-bangsa Bersatu,di Newyork sebagai salah sebuah negara dari 15 negara yang memeganag kerusi Majlis Keselamatan  di PBB itu.

Disamping itu semakin banyak lagi Malaysia telah dipilih menduduki AJK badan-badan- kebajikan di dalam PBB itu.  Malaysia juga telah dipilih jadi Ahli jawatan kuasa pada badan2 kebajikan dunia bukan hanya satu penggal aje.

Malah bersambung-sambung seterusnya.Itu membuktikan Malaysia di bawah piumpinan Datuk Seri Najib,anak sulong kepada Tun Razak Hussin,Perdana Menteri Malaysia ke dua itu,bukn calang-calang tokoh politik negara yang Malaysia miliki.Malaysioa bukan negara tidur?

Malah dari tahun ke tahun semakin jadi maju setandning dengan negera2 lain di dunia ini.

Malah sangat aktif di berbagai bidang kemajuan dan kebajikan di dalam dunia antara bangsa ini. Akibat dari kemajuan-kemajaun Malaysai yang begitu menonjol di bawah pimpinan Datuk Ssri Najib itu?
Mahathir Mohamad kelihatan
 suruh anda berfikir sebelum buat sesuatu

Maka wujud-lah penomena baru di mana wujud pula beberapa orang bekas tokoh-tokoh pemimpin di dalam Umno juga yang merasa dengki hati dengan cara halus berdendam dengan Datuk Seri Najib.Mereka menggunting didalam lipatan.Mereka bercita-cita dan berharap agar legasi mereka yang harus memegang jawatan PMitu bukannya Najib secara terus menerus.

Orang yang sangat ketara dan mennonjiol kebencianya terhadap Najib?Tak lain tak bukan ialah bekas Perdana Menteri Malaysia Mahathir Mohamd.yang mana AllahyarhamTun  Razak Hussin,Perdana Menteri Malaysia yang ke-2 secara ikhlas terima semula berada di parti Umno.

Terima semua  masuk jadi ahli  Umno setelah Tungku Abdul Rahman Putra Al-Haj  tendang Mahathir dari Umno akibat kecelupuran mulut Mahathir yang  mana didapti oleh Tun ku Abdukl Rahman sering membuat penilaian bahawa orang lain semuanya tak betul?

Bahkan dia seoarng aje yang betul dan perfect. Tungku di kririk oleh Mahathir sesuka hati beliau sahaja tanpa alasan yang benar dan logik.

KINI KRITIK POLITIKNYA TERHADAP NAJIB PULA

KINI,beliau didapati telah mula menyerang Najib pula ialah awal February 2015 hingga kini. Menurut apa yang telah didedahkan dan telah diterangkan oleh Najib sendiri kepadas rakyat melalui ucapannya di TV dan juga di dalam tulisannya di blog kepunyaan Najib sendiri,.Kenapa Mahathir dilihat begitu tak sebulu dengan Najib?

Tidak lain dan tidak bukan adalah, di sebabkan Najib menolak permintaan Mahathri yang berkepentingan peribadinya sendiri yang melampau.

Permintaan Mahathir bukan hal ehwal untuk kebajikan rakyat Malaysia amnya.Untuk itu? Najib terpaksa tolak bulat-bulat kemahaun Mahahri yang tidak dapat diterima dek akal itu?

Dari sejak ketika itulah, maka dendam kesumat Mahathir pada Najib semakin semarak jadinya dan isu yang Mahathir gunakan agar rakyat benci dan tak percaya pada Najib ialah Isu 1MDB dan isu wang derma RM2.6 bilion yang diderma oleh Saudi Arabia.

Untuk cepat tercapainya hasrat dan matlamat Mahathir nak jatuhkan Najib itu? Muhyiddin Yassin ditariknya masuk ke dalam kemnya iaitu di kem "Anti-Najb"untuk dijadikan proxcynya.

Mengapa Mahathir nak gunakan Muhyiddin? Keran di dalam parti Umno ini Muhyiddin ini adalah Timbalan Presiden Umno.

JIKA golongan "Anti-Najb" ini berjaya gulingkan Najib melalui pintu belakang dan sebagainya? Maka pada hitungan Mahathir secara otomatik Muhyiddin Yassin akan jadi PM Malaysia mengikut susunan kerusi di dalam kepimpinan tertinggi parti Umno.

Jika Presiden Parti berundur/ Maka Timbalann Presiden parti-lah yang berhak gantikan tempat Presdien parti? Kononnya Mahathir dan konco-konconya nak naikkan pangkat Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin Yassin yang  dah berusia 69 tahun itu?  Di ddapti semacam bersetuju dan semacam tidak perlu berfikir panjang lagi?

Mungkini muhyiddisn tertarik dengan  formula Mahathir itu sebagai jalan "shortcut" cepat dapat merasa jadi Perdana Menteri Malaysia yang ke-7?

Dalam konteks ini? Muhyiddin Yassin dilihat semacam telah terlatah dan telah tergoda dengan gula-gula dan formula Mahathir? Muhyiddin Yassin semacam dah masuk perangkap Mahathir.

Bekas menteri kehakiman dari Umno
Datuk Zahid Ibrahim pun join kem
Mahathir nak gulin Najib.
Bertitik tolk dari situlah.Maka Muhyiddin Yassin dilihat semacam dah mula tunjuk taring pada Najib. Muhyiddin Yassin didapati telah begitu berani mengkritik Najib( Ketua Kibilahnya) dikhalayak ramai secara terang-terangan terutama di dalam isu 1MDB dan isu wang derma RM2.6 billion itu atas alasan menuntut kebenaran dari Najib dan sebagianya?

Maka portal media sosial yang pro-Mahathir pun lantas menyiarkan-kan segala ucapan Muhyiddin dan Mahayhir berhubung dengan krisis  1MDB dan wang derma RM2.6 bilion itu di portal-portal mereka secara besar-besaran untuk menggamit dan manuplasi minda dan perhatian rakyat Malaysia.

Sehubungan dengan itu.Najib berkali-kali telah memberi jawapan dan penerangan secara terbuka bahawa beliau tidak terlibat dengan dua isu itu. Pun begitu?Mahahtir yang terkenal degil dan egonya langsung tak ambil peduli dengan segala penerangan  yang Datuk Sri Najib buat itu.

Mahathir lazimnya, hanya mahu orang lain mesti dengar hujah-hujah dia aje itu? Hujah orang lain kononnya tak betul belaka? Knonnya hujah-hujah Mahathir itu semacam WAHYU dari Allah SWT?

Mahathir  dilihat buat tak dengar segala peneragan yang diberi oleh Najib itu. Malah Peguam Negara pun dah keluarkan kenyataan yang menegaskan bahawa Najib tak boleh dibabitkan dalam isu 1MDB dan wang derma RM2.6 bilion itu.

Mahahthir bukan setakat tak mahu terima segala penerangan yang logik dari Peguam Negara itu? Malah Peguam negara pula ditudunhnya dengan bermacam-macam tuduhan dan andaianya cipta Mahatyhir itu sendiri?.Anih sungguh pembawaan politik yang dibawa oleh Mahathir ini?

Mahathir mencabar Peguam Negara  bersumpah Al-Quran jika  Peguam negara tak bercakap bohong? 

Tetapi bila satu kumpulan Ngo (PMSP) minta Mahathir bersumpah Al-Quran menafikan bahawa Mahathir tak punya harta berbiluion ringgit di Argentina,di Australia, Sydney, di Langkawi,di Subang Jaya,hasil pemerintahnya selama 22 tahun sebagai Perdana Menteri. 

Mahathir diam aje dan tak berani sambut cabaran badan Ngo dari Pertubuhan Ninda Sosial dan Perihatin (PMSP) menyerahkan memorandum kepada Dr.Mahathir mendesak bekas Perdana Menteri itu mengisytiharkan harta keluarganya di dalam dan di luar negara?

Hingga kini  Mahathir masih belum menyambut cabaran itu agar berani mengadakan majlis sumpah Al-Quran.Beliau hanya pandai cabar orang? Bila orang cabar beliau? Dia nyap aje.

Menurut seorang penulis antara bangsa Bary Wain dalam bukunya bertajuk (Malaysia Maverick In Turbulant Time) mendakwa Dr.Mahathir mempunyai harta bernilai berbilion di luar negara.Kalau tak betul tulisan itu?Kenapa Mahathir hingga kini tak saman penulis dan penerbit buku tersebut hingga kini?

MUHYIDDIN TERIKUT-IKUT LAGU DAN IRAMA DENDANGAN  MAHATHIR.

Akibat di sebabkan Muhyiddin Yassin juga didapati semacam terikut-ikut dengan  lagu dan iram dendangan Mahathir dan konco-konconya terus melanyak,menghentam Najib dengan tuduhan kenapa tak mahu buat itu dan ini? 

Kerana didapati Muhyiddin Yassin dah begitu galak sangat nak lawan taukeh?Akhirnya Najib terpaksa gunakan"pre-rogatif power"nya sebagai Perdana Menteri, lantas memecat Muhyiddin Yassin dari kabinet pimpinan Najib.  

Tetapi jawatan Muhyiddin di dalam parti Umno sebagai Timbalan Presiden Umno? Langsung Najib tidak usik.

Tahukah anda apa yang telah Mahathir lakuakn dulu semasa beliau masih pegang jawatan Presiden Umno dan Perdana Menteri Malaysia? Pada waktu petang dia pecat Anwar Ibrahim dari jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.

Pada malamnya pula,secara tergopoh -gapah Mahathir panggil mesyuarat (MT) parti Umno, guna kuasa melalui (MT) Umno pecat Anwar Ibrahim dari jawatan Timbalan Presiden Umno dan sekaligus pecat Anwar Ibrahim dari keanggotaan parti Umno. Siapa yang lebih zalim dan siapa terlebih dahulu ambil tindakan yang drastik pecat Anwar Ibrahim? Adalah Mahathir Mohamad.
Bekas Menetrri Penerangan  dari
 parti Umno pun join Mahathir nak 
gulingkan Najib.kerana  senegeri 
dari Kedah ke atau apa?

Najib lebih berhemah dan lebih bertimbang rasa,lenbih releven lagi berbandiung dengan Mahathir Mohamad ketika dia berkuasa sebagai Presiden Umno dulu pada tahun 1997 hingga 2003.Cakap lebih sikit aje? Lawan taukeh ya? Jahanam kau pergi...

Tindakan Najib gugurkan Muhyiddin dari jawatan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Pelajaran itu?

Membuatkan Mahathir dan koncoi-konconya yang sedang nak gunakan Muhyddin sebagai alat nak jatuhkan Najib itu?

Didapati jadi marah menggila pada Mahathir dan konco-konconya.Lantas melenting tak tentu fasal dan tak tentu arah.

Macam orang-orang sedang sesat ditengah-tengah hutan rimba belantara yang tebal,akibat usikan hantu-hantu rimba dari golongan (hantu orang-orang bunyian) yang menyesatkan jalan  mereka di sebabkan lidahnya terlalu celupar ketika mereka itu sedang berada di tengah-tengah rimba belantara itu.?.

Pesan Datuk nenek zaman dahulu kala,"Jika berada di tengfah-tengah hutan rimba belantara yang tebal dengan pokok-pokoknya tinggi mengawan.MNaka mulut-mulut anda jangan celupar.Akan diusik oleh hantu bunyian yang jadi penghuni rimba belenatara itu," langsung tak mereka endahkan?.

NASI TUMPAH KE MANA?

Sebagai anak pada Mahathir.Maka Mukhriz yang sedang memegang jawatan Menteri Besar KEDAH pun terikut-ikut dengan nyanyian lagu dan irama yang telah dikumandangkan atau pun yang diorbitkan oleh bapanya.

Mukhriz semacam tidak sedar bahawa jawatan ( Menteri Besar) yang sedang disandangnya itu adalah atas tiket kemenangan parti Umno pada PRU-ke-13 pada tanggal 05 hb.May 2013 dulu yan mana Datuk Seri Najib telah keliling seluruh Malaysia berkempen agar rakyat memilih parti Umno-BN.

Mukhriz dilihat langsung tidak tau hormat Ketua Kabilah parti Umno Datuk Seri Najib bila beliau menyokong Muhyiddin dan Mahathir.Mukhris semacam lupa bahawa beliau ada taukeh yang punya "prerogtif power" sebagai Predana Menyteri Malysia yang sah.

Ujung-ujungnya? Mukhriz pun digugurkan dari jawatan MB Kedah dan digantikan dengan Ahmad Bashah.Semakin kecewa hati Mahathir kerana anaknya itu baru sahaja bertugas sebagai MB  Kedah hanya 3 tahun sahaja.

MAJLIS TERTINGGI PARTI UMNO BERSIDANG 

PADA dua tiga hari sebelum tiba tanggal 26/02/2016 telah tersebar berita di seluruh Malaysia bahawa MT akan bersidang pada tarikh tersbut di atas dan sidang MT itu akan bermula petang.seperti lazimnya..

Dalam konteks itu banyak pihak dari pemerhati politik tanah air telah meramalkan bahawa satu tindakan drastik akan diambil ke atas Muhyiddin Yassin oleh (MT) yang mana Muhyiddin Yassin di dapati ternyata telah melanggar disiplin parti Umno.

Tiga hari sebulum MT nak bersidang itu? Didapati menerusi media arus perdana banyak sekali desakan dari Ketua-ketua Bahagian Umnoi di seleuruh Malaysia dan sekaligus oleh pucuk pimpinan tertinggi Umno yang menjadi anggota (MT) di dapati bertali arus menyeru agar MT harus bertindak tegas terhadap Muhyiddin Yassin yang dah melampau batas melawan taukeh nombor satu itu.

Dalam konteks itu iaitu pada pagi semalam pada  tarikh (26022016) melalui portal Malaysiakini Mukhriz didapati ada membuat apolitik yang agak kasar juga bahasanya  yang mana berbunyi:-

"Jika Muhyiddin disingkirkan? Ia bererti ia sebagai 'paku terakhir keranda" bagi parti Umno. 

Mukhriz Tak sokong bapa? Durhaka
namanya nanti? Ujung2nya
terima akibatnya pula.
Pada sebelah malamnya pula,kira-kira pada jam 11.42 malam,tanggal 26/02/2016 iaitu sesudah( (MT) parti Umno dan selesai menjatuhkan hukumanya bahawa Muhyiddin digantung jawatannya itu hingga Perhimpunan Agung parti Umno di masa depan?

Dalam konteks itu. Mukhriz ada membuat kenyataan politiknya yang berbunyi, " Umno diramalakan bakal menerima padah pada pilihan raya umum akan datang susulan keputusan (MT) Umno mengambil keputusan menggantung tugas Muhyiddin.Mampukah Umno menarik semula sokongan rakyat terhadap parti Umno? Saya percaya sebaliknya pula berlaku.

"Umno-BN bakal menerima padah pada PRU ke-14 naiti".,kata Mukhriz. kelihatan membuat komen politiknya pada portal Malaysiakini pada jam 11.42 malam tanggal 26/02/2016 di hari di mana MT parti Umno telah selesai membuat keputusan yang muktamad terhadap Muhyiddin Yassin.

Wahai Mukhriz! Apa sahaja yang anda cakapkan pada hari ini? Rakyat Malaysia sangat faham, adalah bertitik tolak disebabkaan marah dan rasa kecewanya hati anda akibat Muhyhiddin Yassin yang jadi target Mahathir Mohamad nak letakan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri yang boleh dicucuk hidung, jika Najib berjaya digulingkan melalui pintu belakang atau sebagainya?

Kini Muhyiddin Yassin...dah tak ada apa-apa fungsi lagi di dalam parti Umno. Dah digantung oleh  (MT) jawatannya.Sudah pasti cita-cita dan harapan golongan "Anti-Najib" dah jadi hancur musnah.Putus sudah pakatan harapan.

Perjalanan untuk sampai ke pulau cita-cita dah harapan anda yang menggunung tinggi itu? Kini dah jadi semakin jauh jarak perjalanan-nya.

Muhyiddin yang jadi tokoh harapan untuk ke depan didalam parti Umno itu? Dah pun digantung fungsi utamanya. Nampaknya ternyata telah beberapa round golongan "Anti-Najb" dilihat telah jatuh bedebab akibat pukulan maut dari Najib.

Jatuh dan telah digagalkan oleh regim Najib Maka perjalan untuk mencapai cita-cita dan harapan gemilang anda boleh ditakrifkan dah jadi buntu sebuntunya.

Mungkin dah tiba di penghjujung terowong yang terakhir yang mana keadaannya begitu gelap gulita dan dah jadi semakin kecil dan terlalu sempit penghujngnya terowong itu? Mungkin langsung tak.ada oxsijen di dalamnya.

Jika diteruskan juga perjalanannya? Mungkin akan maut semuanya golongan Anti-Najib" akibat tak dapat menyedut oxsijen lagi untuk terus bernafas.

Ternyata perancangan anda yang bertitik tolak dengan perasaan hasad dan dengki itu? Telah dikalahkan oleh perancangan Allah SWT. yang Maha Bekuasa.Kerana alam ini adalah kepunyaan Allah Swt dan hanya DIA-lah juga Pemerintahan Yang Maha Agung.Berkuasa menentukannya.(Posted by abnmulya.//haji abu bakar ningal blogspot.com at  1705 hars on Feburuary 27,2016.

No comments: