Sunday, May 29, 2016

Pada ( PRK) P093 Parlimen Sungsi Besar selangor.Barisan Nasional Dijadikan Pilihan Utama Rakyatnya

ADUN Sungai Panjanag ,YB Budiman bin Mohd  Zuhdi,calon Barisan Nasional P.093 Parlimen Sungai Bear,Selangor Darul .Ehsan pada PRK pada 18/06/2016 ini.



Oleh haji abu bakar ninggal
Isnis Mei 30,2016 @ 8.31 am. 


Akibat kematian Ahli Parlimen Sungai Besar,Selangor, Allahyarhumah Datuk Noriah Kasnon , di dalam tragedi terhempasnya Helikopter yang di naikinya semasa turut berkempen dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak baru-baru ini.

Maka satu Pilhan Raya Kecil Parlimen kawasan Sungai Besar yang diwakili oleh arwah Datuk Noriah Kasnon terpaksa di adakan di Sungai Besar yang mana penamaan calonnya ialah pada 05 hb Jun 2016. Sementara hari mengundinya pukla jatuh pada tanggal 18 hb.Jine 2016.


Barisan Nasional telah memilih calon barunya ialah YB Budiman bin Mohd Zuhdi,28 tahu yang mana anak tempatan Sungai Besar yang kini sedang memegang jawatan ADUN Sungai Panjang yang termasuk di dalam kawasan Parlimen Sungai Besar itu sendiri.

Kepada para prngundi Parlimen P93 kawasan "Sungai Besar" yang majoritinya terdiri dari bangsa Melayu di seru oleh parti Umno-BN hendaklah mengundi calon Barisan Nasional,yang mana calonnya ialah YB Budiman Mohd Zuhdi, calon anak tempatan kelahiran Sungai Limau, Sungai Besar,Selangor,tanpa berbelah hati lagi.

YB Budiman Mohd Zuhdi adalah calon tempatan yang tepat sekali jadi piliha pucuk pimpinan Umno Pusat. Maka ia harus di anggap rakyat Dungai Besar merupakan satu pilihan yang tepat juga bagi takyat-rakyat di kawasan Parlimen Dungai Besar itu sendiri dan sokongan yang padu macam yang telah diberikan kepada  Datuk Noriah Kasnon dulu itu.
YB Budiman Mohd Zuhdi berkelulusan tinggi,punya Ijazah Sarjana Muda Sains UPM (2001) dan juga Sarjana muda Pengerusan Perniagan ( 1998),
Kini beliau adalah ADUN Sungai Panjanag, di kawasan Parlimen Sungai Besar itu sendiri yang telah dimenanginy pada PRU ke-13 pada tanggal  05 hb.Mei 2013.
Selaku seorang ADUN selama 3 tahun lebih itu? Sudah tentu lazimnya beliau dah punya pengalaman bekerja membantu rakyat2 yang mengundinya dulu itu.

Jadi, tidak lagi jadi masaalah bagi beliau mengurus dan menjaga kepentingan dan kebajikan rakyat yang mengundi YB Budiman di kawasan parlimen "Sungai Besar" itu sendiri.

Justeru sangat bermanfaat jika para pengundi di Parlimen Sungai Besar itu mengambil keputusan yang muktamat dengan cara terus mengundi YB Budiman Mohd Zuhdi yang kini sedang pegang jawatan ADUN di Sungai Panjang dan sekaligus dipilih pula sebagai Ahli Parlimen di Sungai Besar".Sangat logik dan molek sekali.

Mengundi  YB Budiman Mohd Zuhdi sebagai Ahli Parlimen pula di parlimen Sungai Besar itu sendiri bedasarkan tokoh politik yang dah ada segedung ilmu dan pengalaman mentadbir dan pengalaman menguruskan hal-hal dan masalah yang menjadi kepentingan pada rakyat Sungai Besar itu sendiri?

Adalah merupakan satu2nya keputusan yang dilihat sangat utama dan satu keputusan yang bijaksana demi untuk membantu dan mengurus selia tentang isu-isu yang rakyat kawasan tersebut perlukan di kawasan P93 Sungai Besar itu sendiri menjadi senang dan cepat beresnya.

Tidak sudiukah rakyat Parlimen Sungai Besar, jadi rakyat  Sungai Besar arif dan bijaksana? Arif dan bijksana sebagai pengundi yang bijak demi kepentingan rakyat di kawasan yang mana rakyatnya menjadi penghuninya dan dah menetap pulohan tahun di dalam kawasan Parlimen Sungai Besar itu sendiri. ( Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal. blogspot. com.at 8.31 am on Mei30,2016).

No comments: