Wednesday, May 11, 2016

Sangat Bersetuju Dengan Saranan YAB (TPM) Mahu Melakukan Pembersihan Kotoran Dalam Umno...



Oleh Haji Abu Bakar Ninggal
Khamis ,May 12,2016 @12.40pm.


Bersempena dengan hari menyambut genap usia parti Umno dah berusia 70 tahun berada di dalam arena politik tanah air ini pada (11/05/2016)? Maka dalam hubungan itu YAB Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi,Timbalan Perdana Menteri Malaysia, dilihat ada memberi sarananya yang berbunyi, " Perlu Bersihkan Kotoran Dalam Umno".

Setiap ahli-ahli Umno benar-benaar mahukan parti Umno itu terus hidup dan efiktif masa depannya hingga ke anak cucu dan cicit kita? Dalam konteks saranan TPM itu? 

Secara peribai saya sendiri.Bahawa saya sangat bersetuju dengan saranan Timbalan Perdana Menteri kita,Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi,bahawa di saat dan ketika ini?

Parti Umno sangat perlu dibersihkan dengan secepat mungkin untu menmgnyahkan golongan yang membahayakan paeti Umno ini dari ansir-ansir kotor-bolor itu terutama  golongan yang seperti di bawah ini sebelum tibanya PRU ke-14 pada tahun 2018.

Tokoh-tokoh politik yang menjadi targget:
-yang menjadi musuh di dalam selimut?
-tokoh yang menggunting di dalam lipatan?
-tokoh yang menjadi api di dalam sekam?
-tokoh yang bermuka talam dua muka?
-tokoh politik musang yang berbulu ayam?


* Juga dengan berbagai-bagai lagi perumpamaan dan bidalan orang tua-tua kita di zaman silam.

Jika dah ternyata bahawa tokoh-tokoh itu telah kerap kali melanggar disiplin parti Umno secara terang-terangan tanpa sedikit pun rasa hormat pada Presiden pasti Umno ,Datuk Seri Najib Tun Razak dan Naib Presiden Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang sedang memangku kerja-kerja Tim.Presiden Umno? 

Mereka haus dipecat segera dari Umno.Mereka itu dilihat semata-mata mencari kesempatan berada di dalam Umno demi kepentingan peribadi mereka? Useless...

Jika mereka itu diterima juga menyertai Umno? Ia merupakan bahaya yang sangat besar bagi parti Umno itu sendiri kerana menerima semula tokoh-tokoh politik yang sangat pandai berpura-pura.

Percayalah! Di isuatu masa nanti mereka ini akan menikam parti Umno sekali lagi dari belakang?
Pepatah Meelayu ada berkta,:" Jika anjing itu dah makan tahi?Pada bila-bila masa aje? Mereka akan tetap makan tahi.? Jika seorag itu dah pernah di pecat dari Umno?

Kemudian diterima semula menyertai Umno?Dan kemudianya bila kepentingan peribadinya ditolak?Maka keluar dari Uno buat kali kedua-nya pula? Tak tahu mengenag budi? Insan jenis apa ini?

Apa dah jadi? Ahirnya dia dengan muka " toya" aje keluar lagi meninggalkan Umno dan di masa yang sama depa kutuk,cerca,hina pemimpin nombor satu parti Umno yang sangat kita sayangi den gan sesuka hati depa aje?
Justeru it,ketika parti Umno mahu melakukan pembersihan seperti mana yang di kehendaki oleh Timbalan Perdana Menteri,Tan Sri Dr Ahmad Zahid Hamidi itu?

Kita memang boleh buang yang keruh dan ambil yang jenih? Islam pun sangat menggalaakan setiap muslimen dan muslimat agar sentiasa maaf dan memaafkan antara sesama kita yang beragama Islam itu adalah semuanya bersaudara.

Disamping itu,,kita harus waspadah dan ingat, jika kita terus menyokong pada orang politik pernah Tnku Abdul Rahman pecat pada tahun 1969 yang menurut Tungku Abdul Rahman adalah seorng ahli politik yang men jadi raja "pengadu -domba politik" di dalam Malaysia ini?

Jika beliau tidak diterima semula menyertai Umno pada tahun 70an oleh regim Tun Razak dulu itu? Maka Malaysia dan Datuk Seri Najib tidak di aibkan dan dimalukan begitu rupa tanpa sebab munasabab yang sahih? Durjana benar tokoh ini?

Justeru itu,jangan alpa, di ketika Umno mahu melakukan pembersihan untuk menghadapi PRU yang ke-14 pada tahun 2018 ini nanti?Jangan-lah sekali lagi melakukan sesuatu yang pernah silap itu?
Hendaklah hati-hati,agar jangan asudah terhantuk baru nak tengadah? Setela nasi akan menjadi bubur sekali lagi?

Nature politik seseorang yyang kita hendak buat kawan seperjuasngan itu? Ia mertupakan sesuatu yang amat penting dinillai ketika Umno sedang melakukan pembersihan?

Sesal kemudian itu tidak akan berguna lagi jika KITOL MODEN itu dah berjaya merap di kalangan di dalam parti Umno itu sendiri .Harus wasapad sebelum hubaya datang menjelma tiba??( Posted by abnmulya //haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 12.40 pm on May, 12,2016

No comments: