Saturday, October 7, 2017

Mesyuarat Permaufakatan AJK Parlimen Gombak MalamTadi.

MENYUSUN STRATEGI (IBU) SEGALA PEPERANGAN POLITIK  PADA ( PRU KE-14).

Bergambar sesudah selesai mesyuarat : Duduk barisan depan nombor 3 dari (kanan) Tan Sri Zaleha Ismail , penasihat MPP/Gombak. Berdiri barisan dua nombor 4 dari kanan juga ( berkemeja biru) Pengerusi MPPG, Datuk Dr.Rahman Ismail, mantan Member of Parlimen Umno Bahagian Gombak, pada ( PRU ke-11) pada tahun 2004. Semasa Pak Lah,sandang jawatan Perdana Malaysia yang ke-5 gantikan Tun M pada tahun 2003.



Haji abu bakar ninggal
Sabtu,Oktober 07,2017 @ 5.45pm

JIKA dikira matangnya tempoh PRU ke-13? Ia,dikira bermula setelah selesai angkat sumpah semua ahli-ahli parlime yang menang sebagai ahli-ahli parlimen pada PRU ke-13 pada June 2013.?

Ia bererti pada bulan Ogos 2018 barulah tamat tempohnya sebagai matangnya tarikh itu. Ini belum lagi ditambah dua bulan lagi masa "grace periodnya".

Tan Sri Zaleha dan Datuk Dr.Rahman
Ismail,masing2 dilihat begitu sibuk
mentelaah dokumen masing2.
Jika dicampurkan 2 bulan lagi dengan tenph grace period itu??? Ertinya? Hingga bulan Oktober/Nobember 2018 tidak perlu diadakan PRU ke-14?

Begitulah kedudukan sebenarnya tarikh matang PRU ke-13itu.Telah dimaklumkan oleh Pengerusi AJK Majlis Permaufakatan Parlimen Gombak, Datuk Dr. Rahman Ismail,jutawan muda negara yang sedang meniti anak tangga kejayaan yang sangat ketara.

Mantan Ahli Parlimen Umno Gombak ini,pada PRU ke-11 dulu itu telah menempa kemenangan awalnya sebagai (MP) Ahli parlimen kawasan parlimen Gombak. Pada tahun 2004 di mana pada PRU ke-11 itu-lah Umno/BN di bawah pimpinan Perdana Menteri ke-5 Malaysia.

Pak Lah telah berjaya pecahkan rekod kemenangan dengan mendapat kemenangan besar ( Landslide Victory). Berjaya membolot lebih dari 2/3 kerusi di dalam parlimen Malaysia.

Tun M pun yang telah menduduki kerusi PM selama 22 tahun itu? Jelas, tidak pernah merasai kemenagan demikian rupa?

Sesunggunya,nasib dan tuah seseorang itu ? Adalah takdir dari Allah yang Maha Berkuasa yang merancang dan menentukanya.Lazimnya perancang dari Allah SWT itu paling tepat.

Seingat penulis. Tun M yang tebal egonya itu? Langsung tidak ada memberi ucapan tahniah (congratulation) atas kejayaan ģilang gemilang dan terbilang yang dicapai oleh PM Pak Lah itu? Kenapa begitu jadinya?
AJK2  MPP/Gombak yang mewakili sebanyak 160 buah Ngo
Ngo Gombak yang bercmacam2 aspek perjuangannya
.

Sedanagkan kebanyakkan pemipin lain dari luar negara mencurah-curah mengucapakan tahniah pada PM Pak Lah.

Tun M itu sendiri, tidak pernah dapat merasai kejayaan gilang gemilang dan terbilang seperti yang telah dicipta oleh Pak itu walaupun baru setahun Pak Lah sandang jawatan Presiden Umno dan sebagai PM yang ke-5 Malaysia.

Jawatan PM itu telah diserahkan oleh Tun M pada tahun 2003. PADA tahun 2004, PM Pak Lah adakan PRU ke-11.

Berpandukan dengan tarikh matangnya tempoh PRU ke-13 pimpinan D.S.Najib Tun Razak sekitar Nobember 2018?

Logiknya? Barisan Nssional boleh di-katakan masih boleh berkuasa sebagai kerajaan pusat lebih kurang (01)tahun lagi.

Tetapi mungkin Umno/BN pimpinan D.S.Najib akan mengadakan PRU ke-14 itu? Lebih awal lagi Iaitu,sebelum tiba tempoh matangnya kira2 pada sekitar bulan Oktober/Nobember 2018.

Penulis tahu tarikhnya itu? Tetapi sengaja di minta pada penulis rahsiakan dulu tarikh itu? Agar pihak di sebelah sana( Pembangkang) dilihat tidak karuan jadinya?

Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com. at 5.45 pm.on Oktober 07,2017.

No comments: