Tuesday, October 10, 2017

Tokoh-tokoh Politik Jahil Di Bidang Ekonomi ,Ramalan Mereka Tentang Ekonomi Karut Marut Belaka...

EKONOMI MALAYSIA MENINGKAT DIKATAKANNYA MALAYSIA AKAN GAGAL DAN MUFLIS






Haji abu bakar ninggal
Oktober 11.2017 @ 5.45 pm.

SEJAK Madey dah berkemelut politik dengan Perdana Meneri ke-6 Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak,kira-kira pada pertengahan pada tahun 2015 hingga kini. Madey dah pun pegang jawatan pengerusi ( chairman) gabungan Pakatan Harapan itu?

Dari kata-kata dan tindak-tanduknya di segi politik untuk dapatkan sokongan semula dari rakyat jelata yang mana semua orang sudah tahu bahawa pengaruh politiknya di kalangan rakyat jelata Malaysia jelata mutakhir ini ternyata semakin merudun jatuh pengaruhnya?

Kini,Madey ini dilihat sedang bekerja keras untuk pamirkan lakonan-lakonan baru mereka untuk dapatkan perhatian dari rakyat jelata dengan berbaga-bagai episod lakuan mereka?

Baru-baru ini ketika mereka adakan mesyuarat mingguan atau bulanan PH pun? Mereka buat di pejabat DAP. Untuk apa semua itu?

Semata-mata hedak tayangkan dan nak tunjukkan pada rakyat jelata. Kononnya betapa erat dan mesranya hubungan mereka di antara parti-parti yang bergabung dalam PH itu?

Semacam mana eratnya perhubugan antara parti-parti yang berada di dalam Barisan Nasionl seperti MCA/MIC/GERKAN dan juga lain-lain parti di Serawak yang jadi kerabat Barisan Nasional yang sudah memerintah Malaysia ini lebih 60 tahun lamanya,di mana Umno tetap sebagai peneraju utama pada parti-parti yang jadi kerabat Barisan Nasional. Jadi Madey hendaka ujudkan keaadaan  serupa dengan Umno pada gabungan PH itu juga?

Mereka semacam tidak mahu tahu dan pura-pura tidak tahu? Bahawa Rakyat apa peduli dengan tindak-tanduknya itu/? Dan rakyat langsung tidak ambil kisah pun? Tentang lakonan-lakonan baru dari para artis-artis yang dah tua bangka itu berlakon dari aspek apa aje?

"Pergi jahanam-lah you all. Kami tak ambil peduli". Kata rakyat di hati sanubarinya bila melihat photo mereka yang tersiar di media sosial FB yang mana media sosial yang telah memberi publisih city agak begitu meluas juga.
Rakyat lazimnya tetap sibuk dengan urusan dan tanggung jawab harian masing-masing untuk tunaikan tanggung jawab mereka pada keluarga mereka masing-masing

Pergi syaitan dengan lakonan-lakonan artis-artis tua bangka dari Pelakon PH haran itu berlakon.Tidak ad ahubung langsung denga rakyat jelata?

Rakyat jelata.Mereka tak kisah langsung. Nak tonton lakunan walau pun lakonan artis-artis yang cun-cun yang masih muda bergetah  wajah comel loteh cun-cun itu pun? Rakyat jelata tak ada masa yang terluang untuk bazirkan masa yang sangat berharga macam emas nilainya itu.

Yang peliknya pada Madey ini ? Sejak beliau dah diterima oleh parti2 di dalam PH sebagai Chairman? Beliau dilihat semakin mengada-ada nature politiknya? Kadanag-kadang over acting.

Beliau kononya dilihat macam dah jadi sebagai PM Malaysia dari PH? Beliau sering dilihat keluarkan kenyataan politik yang kononnya super top pada hematnya? Sebenarnya kenyataan yang begitu merapu2 sifatnya. Lebih banyak yang tidak logik dari yang logiknya.Lebih banyak dakwaan yang bohong dari yang benarnya?

Tapi bagi Madey itu merupakan kenyataan politik super top? Beliau dilihat  semakin galak mengkritik dan menghentam Najib Tun Razak semahu-mahunya terutama disegi ekonomi negara bangsa Malaysia.? Kononnya beliau berhemat rakyat jelata yang ada kesempatan mendengar itu lantas percaya dengan isu yangkarut-marut yang beliau utarakan itu?

Dengan tjuan untuk mendapatkan simpati dari kaum peniaga-peniaga dari seluruh kaum di Malaysia ini?Madey sering medakwa Malaysia ini di bawah pimpinan Najib.

Menurut hematnya yang tolol itu? Negara akan hancurmusnah dan negara Malaysia ini akan jadi muflis dan sebagai.

Dalam masa yang sama beliau mendabik dada jika di bawah jagaan PHyang beliau jadi Chirman-nya?

Beliau kononnya akan dapat memberi khidmat pada rakyat lebih baik lagi berbanding Najib yang selaku anak muridnya dulu-dulu itu?

Sejak pertengahan tahun 2015 lagi? Isu momok dari tokoh-okoh politik dari PH ini yang ada membuat ramalan stail Pak Belalang itu kononnya Malaysia akan muflis itu telah di highlight-kan oleh bekas Menteri Kewangan Daim di era Madey sedang pegang jawatan PM Malaysia.Kemudian ramalan yang Daim buat itu?

Disusuli pula dengan dakwaan Madey sebagai isu politik secara meluas beberapa kali  di dalam majlis-majlis ceramah politik beliau di seluruh Malaysia. Kenapa Madey gunakan nama Daim?

Disebabakan Daim itu adalah bekas seorang manteri yang laku jadi Menteri Kewangan di ranya sahaja dan sekaligus Dain adalah merupakan seorang ahli perniagaan yang tersohor dan mungkin sudah pun bertaraf bilion air atau trillion air?

Pada hemat Madey rakyat jelata dengan mudah akan percaya dengan ramalan Daim itu kerana yang membuart ramalan itu adalah seorang ahli perniagaan yang telah berjaya jadi billion air?

Kononnya  tentu sudah mahir dengan keadaan politi dan ekonomi pada sesebuah negara itu kononnya Daim dah pun dapat lihat tanda-tanda bahawa Malaysia di bawah ketua pentabiran Najib akan jadi muflis.

Dengan kuasa  Allah swt yang Maha Berkuasa. Bahawa ramalan Madey dan Daim itu tidak jadi kenyataan yang hakiki disebabkan tiada tanda-tanda realitinya?

Sehigga ke hari ini iaitu hingga bulan Oktober 2017? Malaysia bukannya dah jadi muflis seperti yang di ramal-ramalkan oleh Madey dan Daim dan LKS. Bahkan segala ramalan-ramalan dari 3 tokoh politik pencacai dari PH itu  karut-marut belaka ?Kalau saya yang cakap bitu? Tetapi tidak jadi kenyatan? Saya sangat malu dan segan hendak berdepan muka dengan rfakyat jelata?

Ramalan  3serangkai tokoh poliik dari PH? Langsung tidak berpijak di bumi bumi nyata. Malahan eokomi Malaysia di bawah Datuk Seri Najib Tun Razak,Perdana Menteri Malayia yang ke-6 itu, di dapati semakin meningkat mengikut unjuran Bank Dunia dan juga ramalan-ramalan badan penarapan dunia antara bangsa.

Ramalan itu pun pernah dibuat juga beberapa kali oleh bekasa menteri Kewangan Malaysia Daim di era Madey.Tetapi aib dan malunya mereka kerana ramalan mereka yang beriya-iya itu?Rupa-rupanya ternyata karut-marut belaka akhirnya. Tidak lebih semacam cerita-ceria dongeng sahaja sifatnya?

Sementara LKS dari DAPig yang dah pun tua kokeh juga,itu pun tidak mahu kata Malaysia akan muflis, tetapi LKS ada kata Malaysia akan jadi ncgara yang gagal.

Apa bendanya yang gagal itu tidak pula disebut-sebutkannya sehingga kini pun LKS masih gagal menghuraikannya?

Untuk sebut jadi kerajaan yang gagal? Siapa pun boleh sebut? Tanpa  ada huraian yang detail dari LKS yang begitu galak menyebu-nyebutnya?

Ertinya LKS itu sendiri tidak tahu apa bendanya yang beliau sebut-sebutkan itu?Maka karut-marut juga sifatnya? Hanya dijadikan isu perang urat saraf politik cara lama(kono) yang tidak memberi kesan pada rakyat jelata?Hatta kepada Najib pun.

Sementara itu, LKS mata sepet itu yang dulu-dulunya jadi musuh ketat Madey ketika Madey masih pegang jawatan PM selama 22 tahun itu. Kini kedua-dua punya tujuan yang sama ? Berazam hendak tumbagng Najib dan parti Umno?

Maka cakap dan tindaka 3 pemimpin  3 sejli itupun  (nature politik) molek digelar macam syaitan/iblis ini pun ambil keputusan berdamai buat sementara. Sementara ada peluang guna menggunakan  antara satu dengan lain jadi kawan dan sahabat politik yang akrab sekali demi tujuan bersama Matlamat Mengalakan Cara?

Mereka ini berdamaidi arena politik tidak secara juur dan ikhlas dan jujurdalam ertikata damai yang sebenaranya. Bila-bila masa aje mereka kan berperanag dan berantakan semula walaupun ketika ini kita daat saksikan? Bila aje bertemu di dalam satu-satu majlis rasmi yang besar kita dapati mesti berpeluk-pelukan dan bercium-ciuman belaka?

Itulah amalan yang begitu hyokrit yang jadi amalan tokoh-tokoh politik di dalam dunia ini? Hari ini dia berkawan baik?

Esok lusa akan jadi  dua musuh politik yang paling ketat bermush-mush anatara satu dengn lain demi matlamat menghalalkan cara mereka.

Jadi,rakyat jangan tertipu dengan kepura-puraan mereka itu? Jangan beri kepercayaan pada tokoh-tokoh politik ini100%

Geli geleman rakyat melihat ke pura2an lakonan politik mereka itu.Berpeluk-pelukan dan bercium-ciuman, di atas pentas khalayak ramai?

Lakonan mereka ITU tidak ubah macam lakonan syaitan iblis hendak perdayakan manusia agar segera melakukan perbuatan yang mungkar lagak gaya mereka itu.

Disebabkan tokoh politik 3 serangkai ini,kini terangan sudah merudum pengaruh politknya terhadap rakyat? Lantas nak (come back) di arena politik negara kita menjelang PRU ke-14 yang akan datang ini. Mereka buat gitu? Dengan harapan akan menang dan dapat pula menguasai parlimen Malaysia dengan suara (simple majoriti) sekurang-kurangnya di dalam parlimen pada PRU ke-14 itu?

Peliknya? Tokoh politik 3 sejoli ini atapun 3 seragkai ini, tidak mahu mengerti bahawa ketiga-tiganya itu kini dah jadi tua bangka belaka dan dah banyak rekod salah guna kuasa semasa mereka berkuasa? Kecualai LKS  dah buat banyak kesilapan di dalam parti sehingga anaknya LGE hingga kini masih tidak disahkan lagi oleh jawaan Seiausaha Agong DAP oleh ROS.


Dengan kata-kata lain? Rata-rata mereka itu menganggapi dan masih merasai bahawa mereka itu kononnya adalah tokoh-tokoh politik nuda yang belum jadi orang lama  (vetran) yang dah orang usang.

Di mana rakyat ang muda remaja sebut mereka itu adalah merupakan golongan (senior citizen) yang sepatutnya mengikut hukum akal dah lama dah harus bersara?

Seperti yang telah dilakukan oleh bekas PM ke-5 Malaysia yang ke-5 Tun Abdullah Ahmad Badawi ( Pak Lah) dan juga dengan pemimpin BN yang terdahulu.

Setelah bersara duduk dengan alam barunya itu.Buangkan masanya yang lapang itu bermain-main dengan anak cucu-cucu dan cicit-cicit kesayanagan meeka?

Langsung tidak ambil kisah serta campur tangan dengan hal ehwal politik yang sedang di terajui oleh Datuk Seri Najib TunRazak.

Berbanding sekali dengan tokoh-tokoh politk 3 sejoli ini? Mereka itu tetap masih menganggap dirinya, batang tubuhnya, dan hawa nafsu nafsi kemahuannya? Masih rasa muda remaja dan masih rasa kononnya masih kuat tenaga lahir dan batin? Masih hendak menentang orang-orang muda semasa? 

Madey,LKS sedang berangan-angan hendak pegang jawatan  yang paling penting bagi negara iaitu kerusi Perdana Menteri negara. Madey mantan PM yang dah pernah pegang jawatan itu, dah pon tahu segala kenikmatan nnya.

Tetapi LKS yang belum pun pernah rasa nikmati pegang walaupun jawatan Menteri? Sudah tentu tidak dapat dibayangkannya betapa seronoknya jika dapat jadi PM? Jika beliau dapat pegang jawatan PM itu? LKS  semacam dah lupa dan terus lupa bahawa 60% rakyat jelata (Malayu)Malaysia ini masih hidup dan masih segara bugar dan masih ada prinsip Jati Dir,sebagai bngsa Melayu?


Apakah orang Melayu yang menguasai 60% jumlah penduduk Malaysia ini? Akan goyang-goyang kaki aje? Lihat kan ake aje dan benarakan aje mereka 3 sejoli ini boleh berbuat apa-apa yang mereka suka aje? Mereka semacam tidak tahu dan semacam terlepas pandang?

Mereka dari PH 3 serangkai ini harus sedar?Bahawa  Datuk Seri Najib Tun Razak itu? Adalah  rakyat bumiputra anak watan dari Kawasan Parlimen Pekan,Pahang.

Sering berpesan-pesan dan sering memberi wasiat PADA bangsanya (MELAYU). Bahawa orang-orang Melayu akan jadi (terbangsat) di Malaysia ini jika Umno hilang kuasa di Malaysia ini?

So,para pemimpin 3 sejoli jangan fikir pesanan dan wasiat Datk Seri Najib itu itu tidak dijadikan sebagai azimat dan senjata yang tajam lagi ampuh untuk menentang jika ada golongan-golongan yang berniat curang terhadap kedaulatan bangsa Melayu dan parti Umno itu  sendiri?

Jika hendk tahu dan lihat akibat dan resikonya?Anda cubalah berlaku curang pada bangsa Melayu di  Malaysia ini? Dengan percubaan hendak merubah Landskape  politik (ketuanan Melayu) yang sudah jadi pusaka datuk nenek kami dah beribu-ribu tahun lamanya.


Kami sejak dahulu kala lagi berazam menjaga bahawa Melayu itu tidak akan hilang di dunia kami di Malaysia ini.

Azam itu sama sekali tidak berubah-ubah dan ia boleh dijual beli dan kami tidak pernah ada sebut harganya.

Pada kami, bahawa  negara kami ini ?Tiada ternilai harganya? ertinya negara kani ini (it is not for sale).

Untuk jadikan angan-angan pemimpin PH 3 sejoli ini  mereka itu jadi kenyataan? Maka mereka kini berjuang mereka di dalam arena politik semula?

Kami tidak peduli mereka itu jahil atau mereka bijakbistari formulanya? Jika mereka hendak berjaya? Formula tektik politik jika hendak berjaya? Mesti bunuh ibunya yang pegang tampuk kuasa.

Jika dah dapat bunuh ibunya? Yang lain-lain senang belaka? Jika hendak menang dan dapat kuasa politik semula? Mereka mesti pandai pamirkan ketokohan mereka itu sebagai tokoh-tokoh politik yang paling terpandai dan mesti pandai kritik itu dan ini.

Demi untuk alihkan perhatian dan pandangan rakyat ke arah mereka? Untuk tujuan itu? Seringlah mereka itu mula tunjuk pandai terutamanya dalam bidang ekonomi negara. Mereka hentam,ganyang NajibSeri Najib itu sesuka hati mereka tanpa ada sedikit pun pertimbanga yang waras.


Menurut tenungan dari kaca mata mereka bahawa yang syok sendiri itu? Najib itu kononnya tidak cekap memerintah dan sebagainya.

Untuk jawab segaa songelan mereka yang buta mata SERTA menjawab jawab songelan dan kritik-kritik mereka yang sebenarnya bohong dan palsu dan kosong melopong dan karut marut belaka itu?
(1).Bahawa ekonomi Malaysia telah mencatatkan ramalan kenaikan dari ( 4.9% ke 5.2%) pada tahun 2017 ini.  Jika tokoh 3 serangkai ini tidak tolol dan benggap? Kenapa tokoh politik dari 3 serangkai secara (karut-marut) berani cakap ekonomi Malaysia akan turun merudum dan pasti Malaysia akan jadi muflis 

Begitu berani tokoh-tokoh 3 serangkai ini buat ramalan yang karut-marut dan bohong kesumat belaka? Komen ekonomi dari tokoh politik 3 serangkai ini? Jelas songsang dan karut-marut sekali kebenarannya berbanding dengan ramalan petunjuk- petunjuk dari Bank Dunia itu sendiri?

Ertinya mereka sebenar-benarnya lembab, tolol dan daif otaknya di segi ekonomi dan isu-isu sosial negara? Tetapi kesian mereka hendak berlagak pandai kononnya.Macm Pak Pandir.Menanag sabong ayam? Tetapi kampungnya yang beliau cintai tergadai pula??

So,Jika demian mutu pemikiran mereka dalam segi ekonomi dan sosial negara? JADI apa perlu tokoh-tokoh politik macam tokoh-tokh politi  serangkai dari gabungn PH itu di beri muka dan dipilih pada PRU ke-14 itu nanti?

Rata-rata mereka dari gabungan PH haya bertaraf sebagai Mat Jenin?Mereka ini layak dicampakkan ke dalam lauatan luas lagi dalam di lautan  di Malaysia ini yang dalam-alam airnya  agar mereka dari gabungan PH ini cepat-cepat mampus mati lemas jadinya?


Mereka itu kata orang-orang Inggeri (Useless and nobody man). Sia-sia aje rakyat jelata yang bijaksana pilih mereka itu?

Akan habiskan beras rakyat jika mereka ini dipilih? Jika rakyat jelata benarkan mereka(come back) dalam politik Malaysia?

Kita harus beri jawapan yang tegas kepada  mereka  di dalam PH harapan itu? No,no,no ada never and forever.

Berhubung dengan dagangan (Export dan Import?) pula? Pada hemat penulis bahawa tokoh politik 3 sejoli ini?  Akan bertamabah-tambah sakit giginya dan urat sarafnya bila mereka lihat geraf peningkatan jumlah dagangan export Malaysia?

"Berapa banyak komision aku dah rugi/ Menyesal aku lepaskan jawatan PM itu pada tahn 2003 itu?",
bisik hai kecil salah seoarang dianatara 3 tokoh pemimpin dari PH itu yang hobiya yang suka sebat komision dari projek-projek beaar yang telah dibangunkan oleh Malayai di eranya dulu itu?

(2).Lihatlah!! Export Malaysia terus naik meningkat ( 21.5%) kepada (RM82.23 billion) pada Ogos,2017.

Jumlah dagangan bagi 8 bulan pertama pada tahun 2017? Kini dah pun berjumlah RM1,163 Trillion. Meningkat sebanyak (22.8%) berbanding RM907billion pada masa yang sama pada tahun 2016. Iaitu tahun lalu. Justetu itu,dengan segala hormatnya serta penuh dengan takzimnya! Sila teliti laporan dari Bank Duni itu dan juga lapora dari Export division dari kementeria yang berkenaan.

Jika dicampurkan export dagangan kita itu  hingga ( 32 hb.Disember 2017?) itu nanti? Maka tidak mustahil akan meningkat mencecahnke jumlah besarnya hingga Rm 1,6 trilion.

Sebelum keluar dari parti Umno dan masih pegang jawatan
PM Malaysia.Madey hentam melayau-melayau yang
ketika itu secara kecil-kecilan aje ada menyertai
parti DAP.
Wau!!! Hebatnya Hebatnya Datuk Seri Najib perintah Malaysia ini? Jadi,tidak ada sebarang keperluan pun kenapa perlunya Datuk Seri Najib di suruh undur atau perlu ditukarkan dengan orang lain?

Najib adalah pemimpin negara yang bijaksana dan produktif cara melakukan transformai ekonomi di segai export negara Malaysia dengan begitu effektif prestasinya.

Pihak 3 sejoli itu harus buka mata mereka besar agar lihat dan baca laporan dari Bank Dunia itu dengan teliti.

Jangan lupa juga teliti laporan peningkat export dagangan Malaysia ke luar negara dalam tempoh 8 bulan aje dalam tahun 2017 ini?

Adakah Malaysia dah jadi muflis ke atau sebaliknya. Harap Daim bekas Menteri Kewangan dan Madey sebagai bekas PM harus jawab isu negara akan jadi muflis itu? Tetapi ternyata tidak pun muflis itu? Cuma persepsi yang karut-marut belaka semata-mata hendak menakut-nakut rakyat jelataoleh para bijakpandai dari gabungan PH yang sebenar tidak pandai?

Diketika itu LKS-lah pmimpin pembangkang yang paling lantang menghentam Madey yang dianggap oleh LKS sebagai diktator.

Di lain kali janganlah keluarkan kenyataan politik murahan nak hentam dan ganyang pihak Umno/BN tanpa ada kebarannya yang hakiki? Macam hendak bodoh-bodohkan rakyat jelata cara sewenang-wenangnya tanpa ada  asas-asas yang kongkrit dan betul?

Rakyat jelata umumnya kini bukan masih bodoh dan tolol lagi? Mereka itu lebih berwibawa dari tokoh-tokoh dari pemimpin 3 sejoli yang ada di dalam PH itu?

Zaman Madey masih pegang jawatan PM Malaysia selama 22 tahun itu? Penulis hendak tanya pada Madey. Export dagangan Malaysia  ke luar negara ketika itu hanya berapa bilion
aje ha? Tidak pernah menjngkau jumlah Trillion?

Siapa yang ingin berdaganag dengan Madey? Boleh diatakan negara-negara besar yang berdagang secara besar-besaran? Di era Madey semua pemipin negara itu di ajak bergaduh semuanya?

Semacam hobinya bergaduh dengan semua pada Perdana Menteri dan Timbalan-timbalan Perdana Menteri. Sejak beliau belum lagi jadi meneri dan Perdana Meneri.Semua orang diajaknya gaduh.Dia aje seorang yang benar.Orang lain salah belaka? Tidak bolehlah gitu ooi?

Berbanding dengan rekod kejayaaan di ere Datuk Seri Najib pada masa sekarang ini?

Jadi,mana ada logik dan benarnya Madey,Daim dan konco-konco berani mendakawa bahawa Najib lemah dan sebagainyanya?Kenaikannya export Malaysia keluar negara ternyata naik meningkat berlipat kali ganda lagi?

Tokoh politik 3 serangkai serta konco-konco politknya yang banggang bin tolol bin benggap yang berada di dalam PH itu?Memang tidak ada harapan untuk berjaya menang pada PRU ke-14 itu nanti?  Kalau ada menang pun?

Setakat hanya ada boleh menang pun? Hanya dari kawasan parlmen DAPig dari yang tepu dengan pengundi-pengundi Cina yang dah berjaya DAPig sewrapkan faham perkauman Cina denga cerita-cerita palsu?

Di era Pak Lah,pada PRU ke-11 hanya ada beberapa orang member of parlimen sahaja dari pembnkang di dalam parlimn sebagai pembankang yang begiu kerdil bilanganya itu.LKS kalah,Karpal Sing kalah dan banyak lagi tokoh-tokoh besar DAPig tewas menungging?

Tidak mustahil sejarah akan brulang lagi di era Datuk Najib Tun Razak ini? Dari parti PKR hanya Datrin Wan Azizah aje yang menang? Yang lain guyup belaka?

Trend politik pada tahun 2008 dan 2013 itu telah berlalu.Tidak akan menjelama lagi.Hanya tinggal gitu sahaja sebagai catitan sejarah politi di Malaysia. Gigit jari dan putih mata dan putih tulang ujung-ujungnya PH kali ini?.Sebab utamannya nak tahu ke?

Ia disebabkan pucuk pimpinan atasannya dari PH itu terdiri golongan pemimpin yang dah tua-tua bangka. Laak dihantar tembak aje? Rekod pemerintahan Madey pun dah banyak terlacalar terutamanya  dalam Isu lesapnya wang (Banak Nagara) Malaysia  sebanyak RM32.5 bilion itu?

Kedua: Kerja-kerja PH harapan itu dimulakan dengan kerja-kerja mereka dengan niat yang perasaan dendam dan disertai dengan perasaan hasad,dengki yang melampau.

Tidak lebih?Macam nak balas dendam pada Najib dan Umno/BN yang tidak besalah? Bukan dengan niat yang tulus ikhlas? Semata-mata kerana Allah swt.

Sekaligus kerana hendak bela nasib rakyat jelata yang masih miskin-miskin belaka? Lebih baik Pakatan Harapan muhasabah diri jangan berangan terlalu tinggi?Penulis suka syorkan agar PH segera golong (tikar bantal) dari sekarang juga.

Tutup kedai awal-awal.Agar jangan bazirkan terlalu banyak dedak ditaburkan semata-mata bertujuan hendak pulon semua kerusi parlimen yang berjumlah  (222) buah kerusi itu? Tidak mungkin gabungan PH dapat? Angan-angan kosong aje didapati kini sibuk berebut-rebut banyaknya yang hendak peganag jawatan PM?

Hebat! Sungguh hebat Malaysia ini di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak,anak bangsawan bumiputra dari Pekan,Pahang itu. Bukan macam orang itu? Sebagai legasi (pendatang) yang datang berhijrah dari Kerala of India dan dari Tongsan ke Malaysia.

Entah macam mana salah silapnya orang2 Melayu dalam parti Umno? Kenapa tersalah pilih Madey berpeluang pegang jawatan PM Malaysia hingga 22 tahun.

Bangasa Melayu Malaysia benara-benar salah pilih? Kesilapan itu tidak akan terjadi lagi? Manusia boleh tertipu hanya sekali? Tidak mungkin ditipu banyak kali?

Akibat terlalu lama di jawatan itu?Akhirnya Madey itu benar-benar didapati dah jadi ketagih? Bila dah jadi ketagih?

Memang susah nak dipulihkan? Macam orang-orang dah teruk dengan ketagih hisap dadah. Susah hendak diplihkan semula?

Madey masih tidak rasa puas walaupun dah peganga jawatan itu selama 22 tahun. Beliau, anak-anaknya, saudara mara-nya dan kroni-kroni-nya dalam masa 22 tahun itu dah cukup buat duit dah jadi begitu kaya raya.

Apa sebenarnya yang Madey mahu kejarkan lagi?Hingga beratus tahun pun wang-wang yang mereka dah kumpulkan itu?  Tidak akan habis di makan oleh waris-waris beliau yang mereka tinggalkan itu nanti?

Dalam isu lesapnya Wang bank negara Malaysia rugi dalam niaga forex yang disifakan judi itu? Melalui pintu belakang wang itu di judikan oleh konco-konco Madey yang jadi dalang hingga lesap wang BNM RM32.5 bililon banyaknya itu?

Yang lucunya dah Anih bin Ajaib-nya? Madey itu sendiri sebagai PM bila ditanya oleh panel-panel RCI? Madey pun jawab tidak tahu? Harapkan pagar? Pagar pula yang memakan tanaman padi itu?

Tak malu ke mukanya? Kini sudah pun (come back) dalam politik Malaysia dan berazam kuat hendak gulingkan D.S.Najib serta nak hancur leburkan parti Umno juga.

Beliau fikir beliau jawab (tidak tahu) tentang lesapnya wang bank negara Malaysia itu? Rakyat jelata boleh percaya ke? Sebesar zarah pun, rakyat Malaysia tidak ada yang percaya? Malaysia ada rakyat sermai 30 juta orang itu boleh percaya ke?

Tidak percaya? Tidak percaya? Tidak percaya? Pada maunusia yang Munafikun yang teragung kata rakyat jelata.Rakyat berkepuk-kepuk banyaknya sumpah seranah beliau dan mohon pada Allah swt agar segera beri balasan yang setimpal ke atas beliau? Di mana hingga beliau tidak mampu pikul akibat begitu beratnya balasan dari Allah itu!!! (Posted by abnmulya  // haji abu bakar ninggal. blog spot.com at 1745 hrs on Oktober 11,201

No comments: