Thursday, December 7, 2017

MACAI PEMBANGKANG SENTAP

LAUTAN MERAH...Para perwakilan bersemangat menyanyikan lagu UMNO dalam Perhimpunan Agung UMNO 2017 di PWTC di Kuala Lumpur.
Borhan Abu. Samah
07 Disember 2017 2:59

TAHUN ini, buat pertama kali ucapan Perasmian Perasmian Perhimpunan Agung UMNO oleh Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak dapat disaksikan di seluruh dunia apabila Utusan Online antara yang menyiarkan secara langsung melalui Facebook.

Bila disiarkan langsung maka komen pun dibuka kepada semua. Yang paling awal masuk memang sudah dijangka toyol pembangkang yang belum apa-apa lagi memulakan kecaman.

Toyol-toyol ini mudah dikesan kerana mereka berselindung di balik akaun yang palsu atau tanpa wajah dan nama sebenar. Komen mereka semuanya bagaikan sudah dijangka dengan kaedah yang sama.

Mengulangi tuduhan tidak berasas dan tidak berlandaskan fakta tetapi lebih menjurus kepada persepsi. Inilah yang dibanggakan apabila penyokong UMNO dengan berani tidak berselindung tampil membela parti dan pemimpin mereka di media sosial.

Ia sesuatu yang jarang berlaku dan ini jelas memberi isyarat penyokong senyap sudah bosan membaca komen-komen jele Akhirnya seorang demi seorang mahkluk toyol siber keletihan bertempur dengan pejuang sejati UMNO.

Inilah hakikat yang perlu difahami oleh ahli politik bahawa mereka tidak boleh lari daripada media Penjelasan dengan sejelas-jelasnya perlu dilakukan berterusan kepada netizen. Jika tidak mereka dengan mudah dipengaruhi dengan dakyah pembangkang.

Itu belum lagi dakyah subversif yang mahu menjahanamkan negara. UMNO kini dalam mode menyerang. Serangan berpadu dan terarah. Bertempiaranlah macai, toyol dan pemakan dedak pembangkang. UMNO terus mara untuk rakyat Malaysia.( Utusan online).Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 1835 hrs on Disember 07,2017./

No comments: