Wednesday, April 18, 2018

Mengimbas Kembali Segala Aktiviiti Datuk Dr.Rahman Ismail Melalui Gabungan Ngo-Ngo Gombak,Pimpinannya 03 Minggu Yang Lalu.






Oleh Haji Abu Bakar Ninggal
April 17 hb.April,2018 @ 10 pm.


Photo2 di bawah ini adalah mengimbas kembali beberapa aktiviti2 Gabungan Ngo-Ngo Gombak di bawah pimpinan Presidennya, Datuk Dr.Rahman Ismail, mantan Ahli Parlimen Umno Gombak, pada siri Pilihan Raya Umum pada tahun 2004 pada siri PRU ke-11.

Dalam 3 minggu ini maka aktiviti2 dari Gabungan Ngo-Ngo Gombak dilihat begitu ketara didapati sibuk mengadakan aktiviti-aktiviti mereka mendekati rakyat dalam kontek memperkasakan mood PRU/14 yang rakyat dah tahu dah akan di adakan dalam masa terdekat.

Pada PRU/14 ini!!! Pucuk Pimpinan tertinggi Umno Pusat pemulis di fahamkan telah menaikan taraf Gabungan Ngo-Ngo Gombak dan juga badan ngo-ngo lain di seluruh Malaysia.

Dengan diberi mandat politik yang sama taraf politik dengan Perhubungan Umno-Umno Negeri, Bahagian-Bahagiannya dan cawangan Umno itu sendiri.


Trend perubahan ini dilakukan dengan tujuan agar Umno dapat berganding bahu dalam segala sudut pergerakannya dan
tindakkan sederaf bergerak bekerja menggalas komitmen masing-masing dalam perjalanan untuk pertempuran dengan PH yang di ketuai ole mantan PM Umno Mahathir Mohamad yang sandang jawata PM atas tiket Umno 22 tahun yang lalu.

Kini Mahathir telah pun keluar dari Umno dan pada masa  ini telah menggabungkan dirinya dengan pihak gabungan PH. Mahathir kini ternyata sedang bersengkokol dengan DAP yang punya Ahli Parlimen yang majoriti berbanding dengan parti2 lain seperti PKR/PAN.

Ertinya? Barisan Nasional bermusuh ketat dng DAP. Mahathir menggabungkan dirinya dengan PH semata-semata depa dilihat begitu berhasrat untuk gulingkan Datuk Seri Najib sekaligus hendak mengkuburkan parti Umno yang telah nobatkan sebagai PM selama 22 tahun.

Jika kita orang2 melayu bercakap fasal isu budi? Sesunggunya Mahathir itu tidak tahu kenang " Budi Umno?" Tak ubah macam " Kacang lupakan kulit?"Itulah sebabnya Datuk Seri Najib,Presiden Umno, begitu tega menamakan bahawa pertarungan Politik pads PRU/14 kali ini? Merupakan sebagai IBU pada segala pertarungan politik yang sangat sengit pertempuranya di era ini.

Justeru itu? Semangat bekerja di dalam team Barusan Nadional harus digembeling secara serius dan meksima dengan cara bahu membahu dan cara kerjanya harus di susun rapi. Qualiti kerjanya mesti dengan satu saf, bahu membahu dalam konteks untuk menyelaras barisan depan dan juga di segala sudut gerakan dan tindakan dan sekaligus untuk memperkasakan barisan depan  Barisan Nasionl dengan susunan tugas yang paling rapi .

Tugas-tugas itu pula harus di galas dengan komitmen masing-masing dan komitmen-komitmen itu harus dengan mengandungi kuasa ledakkan ombaknya yang amat kuat kuasanya bak besi hursani kental sifatnya ketika dalam perjalanan menuju kepada IBU segala peperangan politik dengan gabungan PH .

Tugas besar dan maha penting itu mesti digalas oleh Barisan Nasional dengan kerperkasaan yang paling hebat ledakan ombaknya pada PRU/14 ini dengan komitmen Barisan Nasional harus mara melanggar roboh semua benteng-benteng pertahanan musuh agar jadi porak peranda dan sekaligus jadi hancur berkecai segala benteng-benteng pertahanan musuh-mush akibat pukulan hebat bak angin tsunami melanda Acheh beberapa tahun yang lalu.

Pada gambar atas dari (kiri ) Datuk Dr.Rahman berada dalam majilis santai minum pagi makan nasi lemak,di restauran (Neknab) di simpang 3 Gombak tanggal 24/03/18.

Pada tanggal 28/03/18 Datuk Dr.Rahman ,photo atas ( kanan) ketika di adakan majlis minum pagi di Sg.Kertas .di HomestayHj.Roslan di Sg.Kertas.

Photo barisan bawah ( kiri) sebaik sahaja dah selesai di majlis santai minum pagi di Sg.Kertas,Datuk Dr.Rahman bergegas ke rumah pangsa Cempaka,dekat Wira Damai,Datuk Dr,Rahman pergi ziarahi di rumah wanita yang telah patah kaki kanannya,akibat kemalangan jalan raya.

Beliau penulis lihat memberi sumbangan wang tunai pada ibu yang malang itu dan juga kepada 3 orang anak2 kecil ibu itu,

Pada tanggal 14/04/18 Datuk Dr.Rahman Ismail telah mengadakan Mesyuarat Agung Tahun ke-8
Gabungan Ngo-Ngo Gombak,di mana beliau adalah Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak itu sejak ditubuhkan Pada tahun 2010 hingga 2018.

Photo barisan bawah nombor 2 Dr,Dr.Rahman dengan AJK Gabungan Ngo-Ngo Gombak bergambar. Photo bawah (kanan) Datuk Dr.Rahman minum teh dengan Datuk Roslan Ali Omar, di restauran Nelayan,di Gombak Utara,pada masa rehat Mesyuarat Agung Tahunan Ke-8 Gabungan Ngo-Ngo Gombak itu pada petang 14/04/18

Segala aktiviti2 itu penulis di fahamkan di ongkosi semua oleh Datuk Dr.Rahman Ismail dengan wang poketnya sendiri. Sebagai ahli perniagaan yang dah bertaraf jutaan.Sumbangan itu?Di lihat tidaklah menjadikan beban padanya demi Kemenangan parti Umno/BN pada PRU ke-14 yang akan tiba tak berapa lama lagi.

No comments: