Saturday, December 21, 2013

Harapan pingat gangsa bola sepak lebur

Ong Kim Swee sedih selepas kegagalan Harimau Muda memburu pingat gangsa, semalam.

NAY PYI TAW - Tiada sebarang pingat mampu dibawa pulang skuad Harimau Muda dari Temasya Myanmar 2013 apabila tewas 1-2 kepada Singapura dalam perlawanan penentuan pingat gangsa di Stadium Zeyar Thiri, semalam.

Dua gol pantas daripada pemain tengah Singapura, Hariss Harun pada minit ke-13 dan 14 telah membunuh api perjuangan anak-anak buah Datuk Ong Kim Swee yang mahukan gangsa sebagai pengubat kekecewaan selepas tersingkir pada separuh akhir, tewas kepada Indonesia.

Skuad negara mempamerkan kebangkitan pada babak kedua, namun hanya terdaya mendapatkan gol tunggal pada minit ke-68 melalui A. Thamil Arasu. Pulang dengan tangan kosong bermakna pasukan negara mengulangi pencapaian Sukan SEA Korat 2007, gagal memenangi sebarang pingat.

Dua jaringan Singapura berpunca daripada kesalahan para pemain negara yang seperti hilang punca pada permulaan perlawanan dan itu hakikat yang terpaksa ditelan oleh Kim Swee.

''Dua jaringan yang sebenarnya berpunca daripada kecuaian pemain sendiri dan kekalahan harus diterima oleh semua pemain.

''Mereka terlalu mahukan kemenangan tetapi mereka hilang fokus yang membuka ruang kepada lawan bagi mendapatkan gol.

''Jaringan pertama berpunca kesilapan penjaga gol, Izham Tarmizi yang gagal menangkap kemas di dalam kotak penalti sebelum satu lagi kesilapan bahagian pertahanan, menghukum seluruh pasukan," katanya.(MINGGUAN MALAYSIA ONLINE-) Posted by abnmulya /Bakar Ninggal.blogspot.com.at 1413 hrs on Disember 22,2013.

No comments: