Tuesday, December 22, 2015

Tilikan Dan Persepsi Zaid Ibrahim Terhadap Pemimpi-Pemimpin Umno Pimpinan Najib Dan Rakyat Malaysia Tak Logik Dan Meleset

Phenomena Di Syria itu.Tidak Boleh Di Jadikan Rujukan Zaid Ibrahim Berhubung Dengan Tilikan Dan Persepsi Politik Malaysia pada Masa Depan.

Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak,Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 ini, dilihat berwatak lemah lembut dan sedia berdamai dalam banyak isu yang berkait mait dengan keselamatan negara Malaysia. Pun begitu?Di sebalik watak yang lemah lembut itu? Rupa-rupanya kaya dengan semangat yang kental.Pantang dicabar? Bersedia menetang tegas pada musuh-musuh politiknya yang didapatiunya cuba memfinah beliau jika beliau pasti tidak melakukan apa yang dituduh oleh lawan poliiknya itu.





Oleh haji abu bakar ninggal
Selasa,Disember 22,2015 @ 10.51 pm.

WAHAI Zaid Ibrahim !!! KALAU pemimpin Melayu di Semenanjung ini bodoh mengikut "tilik atau persepsi" politik anda? Mana boleh kita dapat alihat bahawa kemakmoran dan keamanan wujud di Malaysia ini dari sejak merdeka hinggkan ke hari ini?.


Hinggakan berjuta-juta orang rakyat dari negara luar dilihat masuk ke Malaysia nak cari nafkah hidup mereka dan keluarga mereka?

Adalah sangat cetek pandangan dan boleh dikatakan banggang sekali? Jika masih ada orang-orang yang membuat perbezaan antara Malaysia yang makmor ini dengan Negara Syria.yang dah jadi punah ranah itu?

Persepsi Zaid  Ibrahim itu? Tak berpijak di bumi nyata? Bezanya macam langit dengan bumi? Disebabkan kebodohan para pemimpin Syria itu memerintah Syria? Maka rakyatnya jadi pelarian di sana sini di merata dunia.

Berlakulah peperangan saudara di Syria.Akibatnya banyak rakyatnya telah jadi pelarian ke merata negara di dunia untuk menyelamatkan nyawanya?

Zaid Ibrahim
Saya amat setuju dengan Zaid, jika Zaid mendakwa adalah disebabkan kebodohan oleh para pemimpin Syria itu sendiri.Maka rakyatnya melarat dan sangsara.

Tetapi!Jika Zaid kata para pemimpin Melaysia di Semeanjung ini suka gaduh-gaduh dan bodoh- bodoh belaka? Saya 1000% membantahnya.

Kerana dakawaan ini merupakan dakwaan yang melampau sekaligus ia merupakan "tilikan atau pun persepsi" dari Zahid yang sangat kasar dan tak logik.

Malangny,tak disangka ia datang dari seorang tokoh politik ternama? Tetapi isi tiliknnya dilihat semacam tak siuman?

Tak begitu cerdik ketika membuat perbandingan dan persepsi politik untuk tatapan rakyat Malaysia.

Di Malaysia ini,sejak dari pimpimnan Tugku Abdul Rahman Putra Al-Haj lagi dan hingga tampok pemerintah itu berada di bawah pimpinan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak yang jadi Presiden Umno dan Perdana Menteri Malaysia,

Dalam masa dah 7 tahun dah. Langsung tak ada terjadi peristewa yang buruk di Malaysia ini semacam yang mana telah berlaku di Syria.

Lantas Malaysia ini jadi semakin makmur dan aman damai dari masa ke masa di antara para penduduk Malaysia yang bersifat majmuk itu.

Di badan-badan dunia antara bangsa? Malaysia dengan negara -negara yang menjadi keanggotan Malaysai di (PBB) dilihat semakin baik.Dari segi taraf perniagaan dan kewangan Malaysia dari tahun ke tahun semakin baik dan semakin meningkat berbanding `10 tahun yang lalu?

Banyak rakyat-rakyat dari negara di dunia ini banyak telah datanag ke Malaysia bekerja dan mencri nafkah hidup kelaurga mereka.

Jika mereka itu dah berada di Malaysia ini? Mereka langsung tak mahu pulang semula ke tanah air mereka. Begitu seronok mereka bermastautin di Malaysia. Mereka dilihat semacam berada di dalam syurga dunia.

Semuanya itu terjadi? Kerapa apa dan apakah sebab-sebanya? Kerana ke makmoran Malaysia-lah\ yang mampu menggamit pandangan mereka. Maka berduyun-duyun rakyat dari beberapa negara di dunia ini masuk ke Malaysia dengan cara halal dan cara haram ke Malaysia.

Tujuan mereka semata- mata nak cari nafkah hidup mereka dan keluarganya? Berbanding dengan negeri mereka itu? Sangat susah nak cari dapat pekerjaan walau mereka bersedia buat apa sahaja pekerjaan?Kerana apa/ Kerana pembangunan ekonomi negara-negara tersebut di atas itu telalh lembab.

Termasuk juga rakyat dari Syaria baru-baru ini telah diterima oleh Malaysia sebagai pelarian sementara untuk menacri nafkah hidupnyadi Malaysia ini akibat Syria kinl dah jadi negara berporak peranda.Kerajaan yang sah di Syria kini dah tak mampu mengawal keadaan kelam kabut itu?

JIKA Zaid Ibrahim bermadah dan membuat tilikan,persepsi kononnya para pemimpin Malaysia di Semenajung ini bodoh? Kononnya suatu hari nanti rakyat Malaysia dari Semenanjug ini akan lari bertempiaran sebagai rakyat Syria?.

Pada Zaid Ibrahim ini ingin penulis majukan pertanaannya padanya? Jika para pemim in Malaysia yang ada pada hari ini itu kononnya di pimpin oleh para pemimpin politik yang bodoh-bodoh belaka mengikut persepsi Zaid?

Tentu sekali kemakmoran tak wujud di Malaysia sejak merdeka hingga kini dan sekaligus tak boleh menggamit-gamit pandangan mata rakyat-rakyat semcam dari Indonesia, Burma( Maymar), Philipina, Bangaldish,Vietnam,Thailand,India. Nepal,Komboja,dan Pakistan dan rakyat-rakyat dari negara-negara Africa.
Dr.Mahathir Mohamad
Kni rakyat-rakyat dari negara-negara yang seperti penulis sebutkan di atas itu.Didapati berduyun-duyun datang berhijrah ke Malaysia,secara halal dan cara haram,semata-mata nak bekerja mencari nafkah hidupnya dan juga kehidupan keluarganya?

Kesimpulan dari "tilikkan dan persepsi" Zaid Ibrahim itu? Sama sekali tak benar dan tak akan berlaku. Tilikan dan peresepsi Zaid Ibrahim itu? Penuh dan sarat dengan khayalan belaka dan tidak berpijak di bumi nyata dari kaca mata politikus terkenal juga di Malaysia ini.

Malangnya? Tilikan dan persepssi politik itu datangnya dari seoprang peguam yang dah jadi jutawan dan membuat kekayannya itu di Malaysia  melalui kuasa politgik dari parti Umno dulu-dulunya dan kini didapati mampu bermastautin di kawsan perumahan elite, di "Troican Ressort". Satu-satunya kawasan perumahaN  "elite' yang mana harga sesebah rumah itu bernilai jutaan ringgit sebuah?

Yang nyata sekali? Bahwa "persepsi"politik oleh Zaid Ibrahim,kononnya rakyat Malaysia di Semenanjng ini suatu masa nanti akan lari bertimpiaran ke negara lain? Seperti mana yag telah terjadi pada rakyat Syria itu pada masa ini?

Sesungguhnya "tilikan,persepsi" pandangan politik Zaid itu dilihat melampau batas dakwaan-nya itu.langsung tak ada nilai kebenarannya?.Tak lebih dari hanya omong-omomgan kosong dan tilikan dan persepsi yang besifat semacam gila-gilaan belaka demi nak dapatkan politikal milage dari rakyat Malaysia,Parti politik apakah yang Zaid Ibrahim anuti jadi keahlianya? Penulis pum tak tahu?

Kononnya Zaid masih beranggapan bahawa rakyat Malaysia ini? Semacam masih ada yang masih bodoh dan tolol lagi? Justeru itu Zaid boleh jual temberang dan koyoknya yang dah ketinggal zaman itu?

Zaid Ibrahim itu sendiri tempa kekayaan di Malaysia ini dan dah lama dah jadi jutawan dan menetap di kawasan perumahan elite, di Tropica Resort,Di Selangor itu? Kemewahan dan kekayaan yang Zaid miliki dan nikmati pada hari ini? Dimilikinya di dalam Malaysia ini sendiri. Bukan dari lain negara?

Iaitu semasa beliau aktif bergerak di dalam parti Umno itu dulu.Kenapa Zaid cepat sangat lupa di mana langit yang dijunjungnya  dan juga bumi mana yang dipihajknya?

Dr.Mahathir dulu pernah mengatakan Zaid dapat kekayaan? Adalah semasa beliau berada di dalam Umno.Kenyataan Mahathir ini ialah, di ketika Zaid jadi Menteri Kehakiman Malaysia, di era Pak Lah,pegang jawatan Perdana Menteri.

Ketika itu isu "pita"  Peguam Linggam,sahabat baik Mahathir ditimbulkan oleh berbagai-bagai pihak dengan begitu hangat sekali diperkatakan?

Tetapi kini.. Zaid dan Mahathir serta beberapa orang tokoh politik tempatan berada di dalam kumplannya yang sama iaitu dikumpulan " (anti-Najib".

Kini,semua orang dah tahu dah.bahawa bermula dari  bulan February 2015 ini? Hubungan politik antara Mahathir dan Zaid Ibrahim itu sangat ngam?

Mereka secara terang-terangan dilihat sedanag berusaha nak mengguling Datuk Seri Najib dan barisan pemipin yang berada di dalam kabinet Datuk Seri Mohd Najib itu sendiri dan sekaligus tokoh-tokoh politik yang sedang memegang jawatan tertinggi di dalam barisan parti Umno itu sendiri dan juga di dalam menteri kabinet pimpinan Najib Razak.

Mereka itu adalah merupakan.golongan anti-Najib didapti sedang dan sudah berusaha sekuat tenaga dan menggunakan bermacam-macam cara dan tektik politik kotor nak gulingkan kerajaan Umno/BN yang diketuai oleh Najib Tun Razak hatta melaui pintu belakang?

Hasilnya? Dengan ketentuan dari Allah SWT.,Yang Maha Mengetahui dan Maha Adil atas sesuatu yang berada di dalam pegangangaNya. Ternaya usaha-usaha golongan "anti-Najib" yang buruk niat dan nawaitu itu telah gagal?

Tak menghjasilkan apa-apa.natijahnya. Kosong melopong. Golongan "anti-Najib" ini ternyata telah gagal dan terus gagal dan semacam boleh dikatakab dah jadi kepunan dan putus asa nampaknya setakad ini?.Esok lusa tak tahulaha apa kesudahannya?

Sebabnya? Boleh dikatakan majoriti rakyat Malaysia terutama golongan Melayu jati dan asli benar-benar rakyat Malaysia jati sejatinya. Masih dan tetap perlukan Najib jadi pemimpin Agong mereka demi survival parti Umno,parti keramat ini terus hidup jika boleh hingga ke hari kiamat itu nanti.

Contohnya yang nyata sekali. Dalam PAU-69 Umno 2015 baru-baru ini pun.Ternyata sebanyak 99% dari jumlah para perwakilan Umno dan juga dari seluroh rakyat Malaysia, di dapati masih perlukan Najib jadi "nakhoda" kapal pelayaran parti Umno khasnya dan rakyat Malaysia umumnya yang mahu menuju ke pulau impiannya untuk melestarikan impian jadi nyata dan hakiki.sifatnya.

Iaitu pada tahun 2020 itu nanti? Di mana Malaysai di citas-citakan akan jadi negara maju jaya dengan pendapatan rakyatnya yang tinggi. Jika Zaid masih cenderung tetap nak tinggal di Malaysia ini dan mendapat tambahan nikmat dari impian itu?

Justeru,Zaid dan regimnya yang "anti-Najib" itu? Harus merubah sikap daripada menentanga? Sebaliknya menyokong kuat usaha yang agong dan murni ini yang mana sedang dilakukan oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak,bersama-sama dengan barisan pemimpin Umno yang lain yang berada di dalam Umno/BN dan juga di dalam Kabinet Pimpinan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak..

Najib Tun Razak,adala merupakan anak sulong Perdana Menteri Malaysia ke -2 Malaysia.

Sjarah parti Umno telah mencacatkan dengan "tinta emas" dan catitan ini tidak boleh dinafikan oleh sesiapa pun? Bahawa Tun Razak-lah yang telah mengambil semula Mahathir Mohamad,menyertai Umno setelah ditendang oleh Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj,Perdana Menteri dan Presiden parti Umno yang pertama.

Kemudianya Mahathir Mohamad berjaya jadi PM Malaysia dan telah berkhidmat sebagai PM atas tiket parti Umno selama 22 tahun lamanya.Satu masa yang sangat lama. Ertinya.Tanpa jasa baik dan hati yang mulia,jujur dan ikhlkas dari Tun Razak Husin itu?

Mahathir Muhamad tidak akan merasa jadi PM Malaysia? Pun begitu/ Kini Mahathirlah yang jadi "Ketua" golongan "anti-Najib".dan dilihat mati-matian nak gulingkan Najib Razak dengan berbagai-bagai cara yang kotor berbalut dengan isi hati yang hazad dan dengki akibat kemahuan perbadi mereka tak dikabulkan oleh Mohd Najib Tun Razak?

Tokoh-tokoh politik tanah air yang "macam inikah?" Yang harus rakyat Malaysia nak beri peluang? Nak beri sokongan politik? Dan nak letakkan harapan dan tanggung jawab menyelamatkan negara Malayasia ini?

Jwwapannya dari penulis.Secara tegas bukanlah tokoh-tokoh politik yang diperlukan oleh rakyata dan Negara kita Malaysia yang tercinta ini..

Orang-orang ini bukan sahaja tak tahu kenang"budi dan jasa" orang lain? Bahkan segala budi dan jasa orang-orang lain  pada mereka itu? Mudah sahaja mereka luakan dari ingatan dan juga dari kenangan mereka.

Mereka cuma pentingkan kemahuan dan faedah peribadinya aje? Mereka ini sangat bahaya dan harus dipencilkan dari arena politik tanaha air Malaysia ini oleh rakyata Malaysia itu sendiri.(Posted by abnmulya ..haji ab u bakar ninggal .blogspot.com.at 2051 jhrs on Disember 22,2015.


No comments: