Saturday, April 29, 2017

Perbahasan Muktamar Tahunan Pas ke-63 Bermula Dengan Sedih

April,30,2017 @ 9.09 am.
MUKTAMAR Tahunan Pas ke-63 bermula dengan taklimat mengenai kejadian ribut yang melanda Kompleks Pas Kedah semalam oleh Setiausaha Agung Pas Takiyuddin Hassan. - UTUSAN ONLINE/ANUAR MANSOR

ALOR SETAR 30 April - Perbahasan Perbahasan Muktamar Tahunan Pas ke-63 ekoran kejadian ribut yang melanda tapak ekspo di Kompleks Pas Kedah lewat petang semalam.

Sesi perbahasan dimulakan dengan taklimat oleh Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan mengenai kejadian yang menyebabkan 18 orang cedera tersebut.

Takiyuddin memberitahu, kejadian tersebut merupakan kejadian yang tidak dijangka, namun, tindakan pantas Badan Amal Pas berjaya mengawal keadaan dan membantu mereka yang terlibat. 

"Seramai 3,000 orang berada di kawasan sekitar Kompleks Pas Kedah itu semasa kejadian berlaku. 

"Pihak Panitia Muktamar Tahunan PAS ke 63 melahirkan rasa simpati ke atas mangsa-mangsa bencana ribut yang berlaku di Kompleks PAS Kedah sejurus selepas azan Maghrib dan mendoakan kesejahteraan mereka," katanya dalam ucapan yang disampaikan sebelum perbahasan bermula. 

akiyuddin juga menyampaikan ucapan terima kasih kepada pihak-pihak yang telah membantu dalam kejadian itu terutamanya Polis Di Raja Malaysia, Jabatan Amal Malaysia, Pasukan Bomba dan Penyelamat, petugas Hospital Sultanah Bahiyah, Angkatan Pertahanan Awam Malaysia. - UTUSAN ONLINE( Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal .blogspot.com at 1249 noon on April 30.2017.

No comments: