Sunday, October 8, 2017

Anda Boleh Hentam Najib Jika Ada Bukti Kukoh Jika Najib Itu Bersalah?







Isnin,Oktober 09,2017@12.40am

BANGSA ASING yang ada ilmu dan punya pengalaman politik mereka di dalam dan luar negara yang luas skop analisa politiknya dan sekaligus berkebolehan untuk menilai keredibiliti berkait mait dengan prestasi-prestasi kerja-kerja Datuk Seri Najib Tun Razak,sebagai Perdana Menteri Malaysia yang berwibawa dan berwawasan selama 9 tahun dah beliau memegang jawatan berkenaan?


Kita lihat secara terang2an mereka itu begitu tega memberi pujian dan kredit pada D.S.Najib,Perdana Menteri kita dengan perasaan yang tulus dan ikhlas berjejak di bumi nyata bukan bersalut balut dengan kepura-puraan.Jauh sekali ada unsur-unsur yang negatif.

Mereka puji bukan kerana pujian itu sendiri? Ianya, disebabkan faktor-faktor dari kajian mereka itu sendiri yang mendalam dan sekaligus dilihatnya dengan matanya sendiri apa yang telah dilakukan dengan jayanya oleh Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri Malaysia yang aktif dan progressif.

Sefala fitnah-fitnah yang durjana yang pihak pembangkang lontarakan terhada Dauk Seri Najib itu? Mereka benar-benar faham itu adalah nature politik dari pihak pembangkang Malaysia yang ada agenda yang negatif untuk memburuk-burukan  imej kerja yang cemerlang yang berjaya ditaranformaikan oleh Datuk Seri Najib dan parti Barisan Nasional itu sendiri dan sebagainya? 

Sedangkan rakyat tempatan yang dari pembangkan yang berada di dalam Pakatan Harapan jika tidk terpekik terolong maca anjing menyalak bukit? Mereka bukan dinamakan parti-parti pembangkang yang tidak ada tugas-tugas yang tertentu sebagai pihak pmbangkang?

Maka tugas-tugas harian mereka itu tiada yang lain lagi? Melainkan dengan hanya terpekik terlolong macam syaitan an iblis lagak dan gayanya itu? Mereka itu dilihat semacam dah buta mata hatinya yang mana kini sedang jadi konco-konco Mamak Kuty?

Yang sedang berpakat dan bekerjasama dengan konco-konco dari parti DAPig yang memang jahat nature politiknya sejak ujud di arena politik di Malaysia ini dengan isu-isu adu domba yang murah dan menipu.. DAPig dilihat sebagai hero dilihat sering kondem Najib dengan fitnah-fitnah bohong dengan tidak tentu fasal tanpa usul periksa lagi kesahihan isu yang di war-warkan itu

Mereka itu didapti main hentam kromo aje tentang apa yang hendak dikriiknya itu senada betul dengan kata-kata Mamak Kuty yang kini boleh di kategorikan sedang begitu nyanyok diperengkat yang sangat teruk? Songelan kritik-kritiknya langsung tidak mutu yang positif? Madey kini dilihat taraf politikny itu?Tidak lebih sebagai ahli politik yang baru hendak belajar berpolitik?

Madey yang berangan-angan hendak dapat semula kuasa politik di Malaysia ini? Beliau sendiri mengakui bahawa di dalam politik ini? Jika beliau bertujuan hendak jatuhkan musuh-musuh politik-nya di dalam Barisan Nasional kalah tersungkur?

Maka beliau dan konco-konconya itu mahu atau tidak mahu? Terpaksa memburuk-buru musuh politik itu dengan apa cara apa pun. Benarkah? atau pun bohngka? Atau ia semata-mata sebagai fitnah.Mereka dari pembangkang itu tidak kisah?

Parti Pakatan Harapan yang di ketuai oleh Madey ini? Dari hari ke hari,semakin dekat tIbanya hari PRU Ke-14 yang tidak begitu lama lagi itu? Didapati mereka dari PH itu begitu galak telah melontarakan fitnah-fitnah yang bermacam ragam? Tetapi begitu songsang sifat-sifat fitnah itu
terhadap Datuk Seri Najib parti Umno/Umno itu sendiri.

Dalam isu-isu kesalahan,kelemahan dan kecaian beliau dan konco-konconya sudah rugikan,sudah lesapnya ,sudah jahamkan wang BNM Malaysia yang begitu besar jumlahnya itu?

Baru 8 tahun aje? Iaitu sebanyak (RM32.5) billion di zamannya dia berkuasa jadi PM merka laburkan i dalam niaga forex bermula pada tahun 1988 hingga tahun1993 itu?

Isu itu? Kalau boleh langsung tidak mahu disebut-sebutnya? Sedangkan beliau ketika itu sebagai Perdana Meneteri Malaysia? Dia (Madey) dan konco-konconya yang jadi dalang lesapkan wang BNM itu langsung tidak mahu bertanggug jawab?

Bila ditanya oleh ahli-ahlia panel (RCI?)  Senang aje jawabnya. Dia kononnya ( tidak tahu) tentang isu kelesapan itu?

PM yang berstatus apakah dia ini? Tetapi kekal pegang jawatan PM itu hingga tahun d ari tahun 1981 hingga tahun2003 (1981-2003) iaitu setelah bertakhta di keruisi empuk dan sebagai PM powerful itu selama 22 tahun.

Penyokong-penykong-nya itu telah di ajar harus jangan percaya kononnya penyokng-penyokong Najib sengaja hendak merosk nama baiknya .Penyokong-peyokong jika merek menuis di Face Book tentang isu kelesapan wang Banak Negara itu? Mereka membalasnya.Tetapi mereka langsung tidk sentuk isu-isu yang pihak Barisan Nasionl orbitkn itu?

Para pengikutnya itu  elah diajar jangan jawab tentag isu-isu sensetif yang Madey itu sendiri telah cuai dengan tanggung jawabnya itu? Konco-koncanya eah didoktorin dengan sistem komunis bahawa tgasa mereka hanya menghentam roboh Najib dan BN.

Menurut ( doktrin) komunis yang diajar oleh Madey dan konco-konconya yang TOP 10 nya itu? Para pengikut PH ala komunis itu? Mereka harus mendengar hujah-hujah dan pendapat beliau sebagai  (komandan-nya) belaka.tidak usah peduli dengan hujah -hujah dari penyokong Najib itu yang mereka anggap sebagai musuh politik mereka?

Anihnya? Para penyokong mereke yang perlukan dedak darinya itu? Terpaksalah percaya dengan kelentong-kelentong-nya itu?Penyokng-penyokong itu diliha telah jadi begitu bodoh,tolol,banggang? Sebab apa? Sebab Dedak laa itu? Kalau tentang Madey? Alamatnya dedak tidak dapat ? Maka miss suruuu dah.

Penyokong-penyokong-nya itu didapati sedia jadi alat kuda tunggangan politik jahat Mamak Kuty dan apek-apek dari parti DAPig yang bermata sepet itu yang kemaruk sangat hendak berada di Putrajaya sedang kerja keras aturkan agenda-agenda busuknya itu.?

Jika tidak berada2 masihkan burung tempua itu bersarang rendah di tepian sawah padi,di musim para petani sedang sibuk menuai? Jika tidak ada dedak dari Madey? Siapa mahu susah payah dan benar2 sibuk di Face Book?

Parti DAPig ini dilihat semacam sangat yakin kononya dengan adanya Madey sebagai pengerusi PH? Kononnya impian mereka hendak menduduki Putrajaya jadi begitu cerah? DAPig tidak sedar bahawa jadikan Madey sebagai pengerusi PH itu?

Merupakan satu petaka yang sangatbesar bagi PH itu sendiri. Isu lesapnya WBN sebanyak RM32.5 billion itu? Madey sendiri jawab (tidak tahu) bila ditanya ahli-ahli panel RCI? Membuatkan orang-orang Melayu diseluruh ceruk rantau tanah air Malaysia ini, jadi begitu benggang dengan Madey, benci dan meluat apabila dengar nama Madey? Apatah lagi hendak lihat muka( mamak malbari)yang tidak tahu malu itu dan segan itu?

Kata presiden Amerika, Henrry S Trumen: ada bermadah:- 

"Awak tidak boleh jadi kaya raya sebagai ahli politik yang baik? Melainkan awak jadi ahli politik yang jahat". 
Jika Madey itu baik dan tidak salah guna kuasa politik dan pengaruh politik sebagai PM? Senang,mudah ke Madey, anak2nya, saudara mara-nya dan kroni2nya dah berjaya jadi kaya raya di Malaysia ini?

 Lima (05) orang anak2 nya, ada sebanyak ( 592) buah syarikat telah ditubuhkan secara sah.

Untuk apa begitu banyak syarikat telah ditubuhkan ketika Madey pegang jawatan PM? Jika tidak bertujuan untuk memonopoli kontrak-kontrek kecil dan besar kepunya kerajaan di seluruh Malaysia? Apa faedahnya begitu banyak syarikat telah ditubuhkan?

Namanama sykt itu namanya berbeza-beza? Tetapi big boss-nya sama belaka? Banyak di antaranya kroni2nya itu pula dah berstatus billion air belaka. ( lihat gambar di bawah).

Itulah sebabnya Madey sering berkata bahawa beliau tidak takut bersaing dengan kaum Cina dalam dunia niaga? Ketika beliau masih peganag jawatan PM Malaysia dulu it? Bolehlah dia cakap lagu itu?
Kini,sudah tak ada kuasa politik lagi? Kantoi-lah semuanya?

Itulah faktor utama yang buat Madey jadi begitu marah pada Najib tidak terkiranya.Hingga  beliau beazam hendak gulingkan Najib dan hennak hancur leburka parti Umno. Sebab apa? Sebab Lubang2 niaga-nya hendak tambah-tambah  lagi kekayaan anaka-ananaknya ,saudara marany dan kroni-kroni-nya semua dah kantoi suda dicanta olh regim Najib Tun Razak.

Memang begitulah lumraha alam ini? Sekali air bah? Sekali pula pantai itu berubah? Madey fikir depa boleh buli dan kelentong Najib dan regim Najib Tun Razak? Rupa-rupanya dah salah buat kira-kira? Agaknya Madey buat kra pakai mesin kira dari Kerala of India yang sarat dengan ladang teh itu.

"Jahanam aku ni dibuat Melayu bugis ini, rupanya lebih bijak lagi dari aku?", kelh kesahanya hanya dalam hati kecil Madey itu. Hendak deahkan sebab yang benara itu? Malulah beliau yang tinggi eginya itu?

Sesungghnya! Najib itu lebih bijaksana ,lebih terer lagi. Berbanding dengan legasi Malabari  dari Kerala of India mari itu.

"Agaknya di dalam hati kecilnya itu? Baru dia mahu mengakui bahawa bangsa Melayu ini handal juga permainan politiknya.

"Aku silap sebut bahawa melayu mudah lupa? Sebenarnya mereka tidak lupa? Kantoi teruk aku dibuatnya dan dilayaknya". bisik hati Madey didalam hatinya itu sambil kesal sangat beliau tinggalkan Umno?

Fikir-fikirkanlah madah dan kata-kata hikmat yang telah disebutkan oleh Presiden Harry S Trumen itu ?

Kini madah itu dah jadi popular di kalangan rakyat miskin-miskin (marhein) bersabit dengan motifnya dan manfaat kata-kata madah yang telah disebut-sebutkan oleh Presiden Harry S Trumen itu.

Rakyat jelata kini sudah pun ada PETUA bagi mengenali di antara tokoh politik yang baik dengan yang jahat malun macam firaun? Jika tokoh-tokoh politik itu dalam sekelip  mata aje kita dapat menyaksikan sudah jadi kaya-raya dan sudah berstatus billion air? Ertinya mereka itu dah bertukar perangai yang semula jadinya itu?

Mereka sudah berhijrah dari ahli politik yang baik berjuang demi untuk rakyat jelata yang miskin-miskin? Kemudiannya sudah pun berhijrah menjadi tokoh-tokoh politik yang jahat macam firaun dan maha jahat nature plitiknya.

Rakyat jelata harus tolak mereka sekuat-kuatnya hingga mereka itu jatuh semua ke dalam longkang besar lagi dalam airnya.Biarkan mereka itu mampus  mati lemas di dalam longkang itu. tanpa dibenarkan sesiapa pun menlongnya?

Manusia yang jenis macam itu. Beliau,anak-anak penaknya, saudara maranya, dan kroni-kronnya itu. Jika ada yang menceburkan diri mereka di dalam arena politik Malayasia ini? Rakyat Maaysia jangan beri muka walau pun sedikit.Mereka ini adalah manusia-manusia yang bertitle  ( kacang yang lupakan kulit).

Beliau masuk Umno.Tnku tendang dia ari Umno.Kenudin TUn Raak kutip beliau menyertai Umno semula.Berjaya jadi menter,berjaya jadi Timbalan Perdana Menteri dan akhrya jadi Perdana Menteri Malaysia legasi Kerala of India sehingga 22 tahun lamanya?

Ujung-ujungnya beliau keluar dari parti Umno.Tubuhkan parti sendiri? Tetapi yang sangat rakyat marah Datuk Seri Najib Tun Razak pun hendak digulingkannya? Yang paling tidak dapat diterima oleh rakyat Melayu Malaysia parti Umno itu hendak dikuburkannya.

Tanpa parti Umno legasi dari Kerala ini boleh jadi PM atas tiket parti Umno? Tidak,tidak,tidak sama sekali tidak boleh? Manusia jenis macam ini tidak boleh dimaafkan.. Manusia  macam KACANG LUPAKAN KULIT?

Budi baik Tun Razak kutip beliau menyertai semula ke parti Umno? Langsung tidak dibalasnya? Malah anak Tun Razak pula iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak hendak digulingkannya. Ini perbuatan jahat bukan BUDI DAN DAYA bangsa Melayu?  Kita bangsa Melayu harus nyahkan manusia yang tidak mahu junjung langit, di mana bumi itu dipijaknya. Mereka  henak bodoh-bodohkan kita bangsa Melayu yang tidk akan hilang di dunia ini?

PENCAPAIAN DATUK SERI NAJIB BERBANDINGA MADEY?

1.Hutang negara berdasarkan pendapatan negar pada zaman Madey adalah 138.7% Pada era Najib
hanya tinggal 74% sahaja.

2.Begitu juga dengan pertumbuhan ekonomi di zaman Madey hanya sekitar 24.6% berbandinng pencapaian era Najib yang jauh lebih iaitu 62.5%. Ertinya, 3 kali ganda lebih baik di zaman Madey.

3.Kadar penganggoran pula zaman Madey adalah 2 kali ganda berbanding dengan era Najib yang lebih jau baiknya. ( Posted by abnmula  // haji abu bakar nigal.blogspot.com. at 12.40 am on Oktober 09,2017.

No comments: